۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۹۰۴۹۳
آیت الله علم الهدی:

جنایات آل سعود توسط استکبار جهانی مدیریت می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: بی‌کفایتی شیطانی و نابکارانه آل سعود که عید قربان را بر امت اسلام، عزا قرار داد، حساب‌شده و عمدی بوده و توسط استکبار مدیریت می شود.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه در حرم مطهر رضوی با اشاره به حوادث غم بار اخیر در منا که به کشته شدن جمع زیادی از حجاج ایرانی منجر شد، آل سعود را در اداره حج، بی کفایت خواند.

 

وی افزود: بی‌کفایتی شیطانی و نابکارانه آل سعود که عید قربان را بر امت اسلام، عزا قرار داد، حساب‌شده و عمدی بوده و توسط استکبار مدیریت می شود.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به کتاب خاطرات جاسوس انگلیسی(مستر همفر)، نقطه هدف استکبار از تأسیس وهابیت را براندازی مسجدالحرام، کعبه و حج دانست و گفت: استکبار جهانی، مولود نامشروع خود را به‌عنوان یک بی‌کفایت در اداره حج، مأمور براندازی حج کرده و این امری است که طی سالیان متمادی ثابت شده است.

 

جنایات آل سعود از زمان شکل گیری وهابیت سابقه دارد

وی ضمن برشمردن موارد خیانت و بی کفایتی آل سعود در اداره حرمین شریفین و مراسم حج طی 50 سال اخیر، اظهار کرد: در حادثه دیروز، گروه امدادی بعثه حج ایرانی، گفته اند ما طبیب داریم، گروه‌ و امکانات درمانی داریم، بگذارید حجاج ایرانی را نجات دهیم، جلوی این‌ها را گرفته‌اند و نگذاشته‌اند کمک کنند یعنی این عزیزان هم‌وطن ما عمدا کشته شده اند.

 

جریان های فرافکن می خواهند ایرانیان را مقصر فاجعه منا معرفی کنند

آیت الله علم الهدی با اشاره به فرافکنی آل سعود و رسانه های غربی نسبت به علت فاجعه روز گذشته منا، تصریح کرد: علت اصلی این فاجعه، حضور پسر پادشاه سعودی به همراه تیم حفاظت وی و مسدود شدن مسیر حرکت حجاج بوده است اما یک جریان تبلیغاتی با فرافکنی ادعا دارد که ایرانی‌ها شعار می‌دادند و چون شعار می‌دادند، درگیری شده و به جان هم افتاده‌اند در حالی که شعار برائت از مشرکین در عرفات بوده نه در منا.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دستور پادشاه عربستان برای گردن زدن مقصران حادثه منا، گفت: اگر بنای بر گردن زدن گنه‌کار است، اول باید پسر خودش را گردن بزند؛ او با اسکورتش آمده و باعث این جنایت شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تنها یک جنایت عربستان در منا بوده است؛ همین دیروز عناصر مزدور عربستان در صنعا نیز با دو انتحاری، مردم را در نماز عید قربان به خاک و خون کشیده و عناصر مزدور عربستان در داعش، چهار شهر شیعه‌نشین در سوریه، فوعه، کفریا، نبل و الزهرا را محاصره کردند که اکنون در حال سقوط است و زن و بچه را به خاک و خون کشیده‌اند؛ جنایت این نابکاران حد ندارد.

 

جنایات سعودی ها حاصل نفوذ سیاسی آمریکا است

امام جمعه مشهد با اشاره به این سخن رهبری که فرمودند: «نفوذ سیاسی آمریکا از نفوذ اقتصادی خطرناک‌تر است»، افزود: یک آمریکا و یک انگلستان آمد در این مردم از 200 سال پیش نفوذ کرد، نفوذش را به آمریکا سپرد و نتیجه‌اش، این‌همه جنایت در مقدس‌ترین و محترم‌ترین سرزمین‌های اسلامی شد.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به اعلام ریاست عربستان بر حقوق بشر در سازمان ملل، اضافه کرد: جنایات سعودی ها ثابت می کند که حقوق بشر افسانه است؛ بشر و حقوقش ملعبه دست آمریکا و مزدوران آن ها است. همه این حرف‌ها و سازمان‌ها بین‌المللی، دست‌سازهای استعمارگر برای استکبار جهانی در دنیا هستند.

 

مسؤولان کشور بدانند آمریکا گرگ مسلط بر بشر است

وی ضمن هشدار نسبت به نفوذ آمریکا به کشور و با طرح این پرسش که مسؤولان ما چه کسی یا کسانی را جهان می دانند، گفت: آیا از دیدگاه آنان دو کشور دریوزه‌گر آمریکا و اروپا جهان هستند؟ جهان با شما چه می‌کند بعد از برجام؟. رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده اند آمریکا جهان نیست بلکه یک گرگ مسلط بر بشر است که برای تثبیت استکبار خودش، انواع و اقسام درندگی‌های بی‌سابقه در تاریخ بشریت را انجام می‌دهد.

 

امام جمعه مشهد یادآور شد: اعلام عزای عمومی از سوی رهبر معظم انقلاب با اعلام عزای عمومی به‌وسیله دولت تفاوت دارد؛ رهبری، حجت امام زمان(عج) است و اعلام عزای عمومی از سوی ایشان، اعلام عزای وجود اقدس بقیه‌الله(عج) است، این اعلام عزای عمومی را محترم بشمارید، سیاه بپوشید، عزادار شوید، مدیریت‌های شهری شهرها را سیاه‌پوش کنند، پرچم‌های سیاه بلند کنند.

 

وی گفت: این عزیزان ما ان شاالله با آن شهدا محشور می‌شوند، آینده آخرت آنان در ناز و نعمت و حشر با شهدای کربلا است و روی سیاه و بی‌آبرویی برای عامل مزدور آمریکا، آل سعود باقی خواهد ماند./930/پ201/ج

 

 

ارسال نظرات