۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۹۰۵۱۴
آیت الله خاتمی:

دولت های اسلامی با تشکیل دادگاه صالحه عاملان جنایت منا را محاکمه و مجازات کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر بی کفایتی آل سعود در مدیریت و اداره حرمین شریفین، تصریح کرد که دولت های اسلامی باید با تشکیل دادگاه صالحه عاملان جنایت غم بار و مرگبار منا را محاکمه و مجازات کنند.
آيت الله خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی در گفت وگو با شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی با بیان این که طبق نص قرآن کریم آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد، گفت: آل سعود فقط به رضای آمریکای فکر می کند نه رضای خدا.
 
وی بیان کرد: جمعه خونین نشانه این مهم است، نشانه دیگر حوادث روز گذشته منا است، نشانه دیگری که می توان بر عدم لیاقت آل سعود برای این امر مهم ذکر کرد این است که در بحبوحه حادثه جانکاه روز گذشته، شاه عربستان اعلام می کند همچنان به یمن حمله خواهیم کرد.
 
آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: بنده افتخار می کنم سالیان طولانی روحانی کاروان بوده ام و در بعثه نیز حضور داشته ام و بارها توفیق زیارت بیت الله الحرام پیدا کرده ام؛ کسی که حتی سفر دومش باشد می فهمد جمره عقبی در روز عید قربان ازدحام جمعیت بالاست و باید برای آن تدبیر و چاره اندیشی کرد.
 
آیت الله خاتمی عبور شاهزاده سعودی و بستن مسیر به روی حجاج را از عوامل اصلی وقوع این حادثه دردناک ذکر و تصریح کرد: برای این که یک نفر راحت حرکت کند که سنگ بزند، یا مساله دیگری جلوی مسیر مردم را می گیرند و این اتفاق وحشتناک شکل می گیرد.
 
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آنها یا می دانستند یا نمی دانستند، اگر می دانستند جنایتکار هستند و باید در دادگاه عدلی که دولت های اسلامی تشکیل می دهند محاکمه شوند و به سرای عمل ننگین شان برسند و اگر نمی دانستند لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند.
 
وی بیان داشت: این مصیبت جانکاه بسیار سنگین است، اما باید از آن به عنوان فرصتی برای ابلاغ پیام جهان اسلام استفاده کرد.
 
آیت الله خاتمی با انتقاد شدید از برخی وادادگان داخلی گفت: در پی این رخداد مرگبار حتی کشور ترکیه بیانیه داده که باید جهان اسلام فکری کند، تعجب می کنم در داخل کسانی از آل سعود حمایت می کنند و می گویند همین ها بودند که تاکنون حج را اداره کرده اند!
 
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: سعودی ها هر ساله در موسم حج میلیون ها کتاب چاپ و در کاروان ها منتشر و توزیع می کنند، کتبی که داعش پرور و تکفیری پرور است، آیا اینها لیاقت داشته اند؟
 
وی بیان داشت: سعودی ها میلیون ها پول مسلمانان و ملت ایران را صرف ترویج تفکر داعشی کردند؛ داعش تنها یک سازمان و گروه نیست بلکه یک تفکری است که همین دولت سعودی از آن حمایت می کند و تکفیری می پروراند.
 
آیت الله خاتمی در بخش پایانی گفت: بنده همدردی خودم را با مصیبت دیدگان اعلام می کنم و از خداوند می خواهم باران صبرش را بر این عزیزان فرو بریزد و کشته شدگان را مورد لطف و عنایت ویژه خود قرار دهد، این عزیزان یار را یافتند و به ملاقات او رفتند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات