۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۹۰۵۳۷
آیت الله صفایی بوشهری:

فاجعه حج امسال نشان از بی کفایتی و بی مسؤولیتی سران آل سعود دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله صفائی بوشهری با بیان این‌که فاجعه حج امسال نشان از بی کفایتی و بی مسؤولیتی سران آل سعود دارد، گفت: دست آل سعود باید کوتاه شود، جهان اسلام باید تدبیری بیندیشد و برنامه نوینی برای مراسم حجاج در نظر بگیرد.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به ویژگی‌های انسان موفق گفت: یکی از ویژگی‌های انسان موفق، صبر است؛ صبر یعنی شکیبایی و ایستادگی و مقاومت کردن در مقابل مشکلات و حوادث ناگوار است.


وی افزود: انسان در زندگی فردی و اجتماعی به معضلات و مشکلات بسیار برخورد می کند و دچار بحران می شود، پس باید در مقابل این بحران ها صبور باشد.


آیت الله صفایی بوشهری به انواع صبر اشاره کرد و اظهار داشت: صبر هم شخصی است، صبر خانوادگی، صبر ملی که نماد هشت سال دفاع مقدس مردم ایران بود و صبر امت، که اعضای یک امت واحد در کشورهای مختلف باید در مقابل ظلم و جنایت های دشمنان صبر و مقاومت داشته باشند.


وی افزود: انسان صبور در عرصه علم و اقتصاد، کار و تلاش صبور باشد که همانا مسیر موفقیت با صبر طی می شود.


آیت الله صفایی بوشهری در خطبه‌های دوم نماز جمعه بوشهر با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با سپاه پاسداران و جمعی از جانبازان دوران دفاع مقدس اظهار داشت: جانبازان از یادگاران دوران دفاع مقدس، و مبین حقایق تاریخی و سیاسی و بین المللی هستند.


آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب ادامه داد: جانبازان عزیز نماد مقاومت، ایثار و پایداری هستند.


امام جمعه بوشهر در بیان چهار ویژگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه و پاسدار و  انقلابی و اسلامی است؛ سپاه دارای سازمان است تا در آن بالندگی، نظم و انضباط و آموزش نهفته باشد.


خطیب جمعه بوشهر گفت: سپاه پاسداران و بسیج خط مقدم این نظام هستند، و به همین جهت در تمام فراز و  نشیب های انقلاب، بسیج و سپاه، امیدآفرین و کوشا و موفق اند
. ویژگی دیگر سپاه، انقلابی است، که در طول تاریخ محقق شده و طلوع کرده است.


خطیب جمعه بوشهر گفت: نیروهای مسلح سپاه و بسیج هرگز اجازه نخواهند داد، روح استکبارستیزی از روح انقلابی کنار رود؛ بنابراین پاسداران انقلاب اسلامی خود پاسدار انقلاب هستند.


وی ویژگی دیگر سپاه پاسداران را اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: مردم ایران در طول تاریخ خواهان انقلاب اسلامی بوده اند که بر اساس ایمان، اخلاق، معنویت و مجاهدت بوده است، و انقلاب ما برای حاکمیت اسلام، شکل گرفت و همه امور باید برخاسته از اسلام باشد.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با گرامیداشت دهه امامت و ولایت و هفته دفاع مقدس گفت: یاد و خاطره شهدا و شهدای هشت سال دفاع مقدس، هیچ گاه از ذهن و خاطره تاریخ محو نخواهد شد.


آیت الله صفایی بوشهری در ادامه بیان داشت: نهادها و سازمان ها در دهه ولایت برنامه‌های مناسب این ایام را با آموزه های دینی و فرهنگی به مردم عرضه کنند.


وی افزود: اگر کسی بخواهد کوچک‌ترین خدشه ای به کشور و حریم ولایت وارد کند، با تمام توان مقابله خواهیم کرد.


امام جمعه بوشهر ضمن محکوم کردن جنایت های رژیم صهیونیستی و تخریب مسجد حضرت ابراهیم جنایت های آنان به مردم فلسطین اظهار داشت: اینها یهودی نیستند، بلکه گروهی سیاسی هستند که محصول جهان سلطه و انگلیس به دنبال ضربه زدن به جهان اسلام اند.


آیت الله صفایی بوشهری با تبریک ولادت امام هادی(ع) گفت: مسؤولان برنامه‌های ویژه این روز را با آموزه های دینی آن امام همام اجرا کنند.


امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه فاجعه حج امسال بی کفایتی و بی مسؤ
ولیتی سران آل سعود بود، افزود: کشته شدن بسیاری از حجاج بیت الله الحرام و در منا نشان از بی کفایتی آل سعود است.


وی افزود: دست آل سعود باید کوتاه شود، جهان اسلام باید تدبیری بیاندیشد و برنامه نوینی برای مراسم حجاج در نظر بگیرد.


آیت الله صفایی بوشهری ضمن تسلیت به خانواده های حجاج  کشته شده در منا خطاب به دولت آل سعود گفت: چرا باید مردم در اعمال حج دچار ازدحام شوند به جای جنایت هایی که انجام می دهید به فکر مدیریت صحیح حج و حرمین شریفین باشید و تدبیر کنید./833/203/ب2

ارسال نظرات