۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۹۰۵۵۸
آیت الله خاتمی:

دشمن از طریق برجام در پی نفوذ سیاسی و فرهنگی به کشور است/ آل سعود همت خود را برای کشتار مسلمانان صرف می کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی مسأله مهم تر از برجام را خطر نفوذ سیاسی و فرهنگی آمریکا از طریق برجام عنوان کرد و گفت: دشمن سعی دارد از طریق برجام به این کشور نفود سیاسی و فرهنگی کند و مانند قبل از انقلاب دست به چپاول و غارت ما بزند.
آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در راستای اجرای برنامه های دهه ولایت اداره کل اوقاف خراسان رضوی مراسم دعای روح بخش ندبه در آستان مقدس امامزادگان یاسروناصر(ع) با سخنرانی آیت الله سیداحمد خاتمی برگزار شد.

 

در این مراسم آیت الله خاتمی در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت درگذشت جمع کثیری از حجاج بیت الله الحرام در منطقه منا گفت: حادثه دیروز نشان دهنده بی عرضگی و بی لیاقتی رژیم آل سعود در برگزاری مراسم حج است.

 

وی با اشاره به این که توجیه مسؤولان سعودی از آن ها سلب مسؤولیت نمی کند و تمام ابعاد این حادثه بر عهده این رژیم آل سعود است، تصریح کرد: مسؤولان این رژیم به جای اینکه تمام همت و توان خود را بهتر برگزار کردن این مراسم عظیم امت مسلمان بگذارند تمام بی همتی خود را در کشتار مردم مظلوم یمن صرف می کنند.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بیعت شیعیان با حضرت ولی عصر(عج) و ائمه اطهار(علیها سلام) ابعادی دارد، اضافه کرد: دعای ندبه تجلی بیعت شیعیان با ولایت حضرت بقیه الله(عج) و امامان معصوم است.

 

آیت الله خاتمی در  ادامه به تبیین ابعاد و ویژگی های این بیعت اشاره و در شرح اولین بعد بیعت گفت: ائمه معصومین(ع) همواره به نوافل اهمیت می دادند، انس با قرآن داشتند، مشتاق نماز بودند و همیشه منتظر رسیدن وقت نماز بودند و کسی که شیعه اهل بیت و ائمه است باید رفتار و اخلاق و اعمالش مانند اهل بیت باشد.

 

امام جمعه موقت تهران بعد دوم بیعت شیعیان با امامان را بیعت با جانشین امام زمان(عج) که ولی فقیه زمان است، عنوان و تصریح کرد: هر کس دم از پیروی از امام زمان(عج) می زند نمی تواند نسبت به جانشین و نائب ایشان بی تفاوت باشد و نسبت وی ابراز عشق نکند.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس روایات متواتر ولی فقیه جانشین امام زمان(عج) در دوران غیبت است، اضافه کرد: عزت و بزرگی که ایران اسلامی پس از انقلاب به دست آورده است را باید مرهون هدایت و رهبری ولایت فقیه می باشد.

 

آیت الله خاتمی افزود: ایران در قبل از انقلاب قدرت و بزرگی نداشت ولی در حاضر به برکت مدیریت و رهبری ولی فقیه در منطقه حرف اول را می زند.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری شوق به شهادت را سومین بعد بیعت شیعیان ائمه عنوان کرد و گفت: عشق به شهادت در راه خدا در وجود پیروان اهل بیت موج می زند و شهید با شهادت خودش بیعتش را با امام خویش کامل می کند.

 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه باید فرهنگ شهادت را به نسل سوم انقلاب انتقال دهیم، افزود: این فرهنگ 36 سال است که کشور را بیمه کرده است و به آن عزت بخشیده است.

 

امام جمعه موقت تهران بعد چهارم بیعت شیعیان با امام عصر خود را فرهنگ ذلت ناپذیری عنوان و اظهار کرد: شیعه اهل بیت با الگو گیری از امام حسین(ع) و عاشورا زیر بار ذلت نمی رود.

 

وی با بیان اینکه ملت ایران در موضوع برجام زیر با ذلت دشمنان نمی رود، تاکید کرد: ما در مسأله برجام مطیع امر رهبری هستیم و مذاکره کنندگان را نیز خادم ملت می دانیم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری مسأله مهم تر از برجام را خطر نفوذ سیاسی و فرهنگی دولت آمریکا از طریق برجام عنوان کرد و ادامه داد: دشمن سعی دارد از طریق برجام به این کشور نفود سیاسی و فرهنگی کند و دوباره مانند قبل از انقلاب دست به چپاول و غارت در این کشور بزند.

 

وی افزود: اما با وجود رهبر و ملت عاشورایی دشمنان آرزو سلطه مجدد بر این کشور را به گور خواهند برد.

 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه دیدگاه ملت ایران و آمریکا 180 درجه با هم متفاوت است اظهار کرد: آمریکا تامین امینت اسرائیل و حزب الله را گروهکی تروریستی می داند درصورتی ملت ایران محو اسرائیل را می خواهد و حزب الله را گروهی مجاهد مدافع مردم و مرزهای لبنان می داند.

 

وی بعد پنجم بیعت با ولایت ائمه را بیعت با فرهنگ عاشورا عنوان کرد و در تشریح آن اظهار داشت:ما با فرهنگ عاشورا زندگی می کنیم و ما توانستیم با درس گرفتن از فرهنگ عاشورا از زیر بار یوق استکبار رهایی پیدا کنیم.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مقاومت 33 روزه سید حسن نصرالله و یارانش در مقابل اسرائیل را درسی از مکتب عاشورا عنوان کرد و گفت: فرهنگ عاشورا کاری با اسرائیل کرد که یکی از مقامات رژیم صهیونیستی عنوان کرد: «اسرائیل دیگر به لبنان حمله نخواهدکرد زیرا حزب الله می تواند تلاویو را با خاک یکسان کند»./930/101/ب2

ارسال نظرات