۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۹۰۵۶۵
امام جمعه بهشهر مطرح کرد؛

ضرورت اتحاد مسلمانان جهان نسبت به مدیریت صحیح حرمین شریفین

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر با ابراز تأسف از فاجعه انسانی در منا، گفت: ملت های مسلمان با اتحاد، انسجام و همبستگی خود اداره کردن مراسم حج و حرمین شریفین را از دست خائنان آل سعود خارج کنند زیرا آنان در این زمینه نالایق هستند.
امام جمعه بهشهر

حجت الاسلام سید عربعلی جباری امام جمعه بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، با ابراز تأسف از فاجعه انسانی در منا، گفت: ملت های مسلمان با اتحاد، انسجام و همبستگی خود اداره کردن مراسم حج و حرمین شریفین را از دست خائنان آل سعود خارج کنند زیرا آنان در این زمینه نالایق هستند.

 

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر در ادامه سخنان خود افزود: آل سعود بر اساس شواهد تاریخی یهودی هستند و جنایات کنونی آنان در کشور اسلامی یمن بدتر از جنایت های ددمنشانه رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و غزه است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بیان کرد: آل سعود نام خود را خادم الحرمین گذاشته، در حالی که در اصل این خاندان خائن الحرمین است و حادثه جان باختن مسلمانان در رمی جمرات حج امسال با کشتار حاجیان در سال 1366 تفاوتی ندارد.

 

امام جمعه بهشهر افزود: ماهیت رژیم آل سعود خونریزی، جنایت و خیانت است و 80 سال است این رژیم موروثی، نامشروع و مزدور بر حرمین شریفین مسلط هستند.

 

وی با بیان این که جهان اسلام هر ساله بیش از دو میلیون زائر به مکه اعزام می کند که مسؤولیت جان این حجاج متوجه حکام سعودی است، افزود: بی کفایتی، بی لیاقتی، ناکارآمدی و از همه مهم تر ارزش قایل نبودن برای جان انسان ها مهم ترین دلیل این حادثه خونبار است.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که جهان اسلامی باید اداره امور مکه و مدینه را از دست آل سعود خارج کند، ادامه داد: آل سعود بی کفایت، بی لیاقت و نوکر آمریکا است.

 

امام جمعه بهشهر گفت: علاوه بر فجایع و حوادث خونینی که در اثر خوی جنایتکاری رژیم آل سعود در حج امسال برای زوار رخ داد در شش ماه گذشته بیش از چهار هزار نفر از مردم مظلوم و بی دفاع یمن که تعداد زیادی از آنها را کودکان تشکیل می دادند نیز از سوی آل سعود کشته شدند.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که داعش و القاعده مولود نامشروع مثلث آمریکا، اسراییل و عربستان است، یادآور شد: در اثر جنایات این گروه های تروریستی یک میلیون نفر در سوریه و هزاران نفر در عراق، لیبی، لبنان، افغانستان و پاکستان کشته شده اند که پشت سر همه این کشتارها و جنایت ها رژیم آل سعود قرار دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کشورهای اسلامی نباید در برابر این فاجعه غم بار در منا سکوت کنند، تصریح کرد: آل سعود دیگر لیاقت اداره حرمین شرفین را ندارد و کشورهای اسلامی باید در این خصوص فکری کنند تا دیگر شاهد چنین فجایع انسانی نباشیم.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که آل سعود امروز همه توان خود را برای خونریزی و توطئه ها در کشورهای اسلامی به کار گرفته است، بیان داشت: آل سعود مدیریت حج را برای ادامه وحشی گری های خود در کشورهای مسلمان منطقه به ویژه یمن رها کرده است./950/302/ب3

ارسال نظرات