۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۹۰۵۸۱
همزمان با هفته دفاع مقدس؛

جوانان روستای دارالسیاده علوی با شهدای شهر کاشان تجدید بیعت کردند

خبرگزاری رسا ـ جمعی از جوانان و رزمندگان روستای دارالسیاده علوی همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس با حضور بر مزار شهدای دارالسلام کاشان، آرامگاه آیت الله یثربی و مزار شهید سید رحیم مسعودی علوی، با آرمان های شهدا تجدید بیعت کردند.
حجت الاسلام حسين كاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، شامگاه جمعه در جمع جوانان و رزمندگان روستای دارالسیاده علوی در گلزار شهدای دارالسلام کاشان، با اشاره به این که عظمت ایران به برکت خون شهدا است، گفت: شهدا دِین خود به اسلام و انقلاب را اَدا کردند و با سرافرازی از دنیا رفتند.

 

وی افزود: جایگاه ایران اسلامی در منطقه و سربلندی ملت شریف ایران مرهون رشادت ها و ایثارگری های شهدا و رزمندگان است، چرا که این بزرگواران ارزشمندترین نعمت الهی که حیات انسان است را فدای اسلام، کشور و ناموس کردند.

 

حجت الاسلام کاظمی با بیان این که خداوند در قرآن کریم به شهدا درود و صلوات فرستاده است، گفت: خداوند دو صلوات در قرآن کریم فرستاده است که اول به پیامبر اسلام(ص) و بعد به شهدایی که به عهد خود وفا کردند.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال شهادت را یک معامله پرسود برای انسان دانست و گفت: شهدای ما رهروان حقیقی آرمان قیام کربلا هستند و بالاترین آرزوی آنها قرار گرفتن در سایه لطف خداوند بوده که به آن دست ‌یافتند.

 

وی با اشاره به این که شهید سید رحیم مسعودی علوی در گلزار شهدای دارالسلام کاشان مدفون شده است، گفت: شهید مسعودی علوی جوانی مهذب و بنیانگذار مراسم دعا کمیل روستای دارالسیاده علوی بود.

 

به گفته وی، این شهید والامقام ارتباطی نزدیک با خدای خود، اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) داشت و در مسیر حق جان خود را فدا کرد.

 

حجت الاسلام کاظمی با تأکید بر این که این دنیا فانی است، گفت: شهدا در روز قیامت شفیع ما خواهند بود، چرا که خداوند امتیاز شفاعت 70 و به روایتی 70 هزار نفر را برای این بزرگواران در نظر گرفته است.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال با بیان این که شهدا به وظیفه خود عمل کردند، گفت: وظیفه ما نیز نگه داشتن حرمت خون پاک شهدا است.

 

وی با با اشاره به این که استکبار جهانی بر علیه جهان تشیع فعالیت می کند، گفت: در روز عید قربان که باید قربانی ذبح شود و انسان تزکیه شود، عده ای از حاجیان در منا قربانی شدند.

 

به گفته وی، آل سعود در روز عید قربان دست به کشتار عده ای از نمازگزاران یمنی در یکی از مساجد این کشور زد.

 

حجت الاسلام کاظمی گفت: دشمن با ایجاد شبهه در جوانان به دنبال فراموش کردن یاد شهدا است، بنابراین باید با زنده نگه داشتن یاد شهدا، خون این بزرگواران را حرمت نگه داریم.

 

شایان ذکر است، جمعی از جوانان و رزمندگان روستای دارالسیاده علوی همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس با حضور بر مزار شهدای دارالسلام کاشان، آرامگاه آیت الله یثربی و مزار شهید سید رحیم مسعودی علوی، با آرمان های شهدا تجدید بیعت کردند.

 

لازم به ذکر است، یک شهید از 10 شهید روستای دارالسیاده علوی به نام شهید سید رحیم مسعودی علوی به دور از پیکر برادر شهیدش سید احسان مسعودی علوی، در گلزار شهدای دارالسلام شهر کاشان مدفون است./1307/202/ب3

ارسال نظرات