۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۲۹۰۵۹۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

تبیین اصولی فرهنگ دفاع مقدس نیاز امروز جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: تبیین درست و اصولی دفاع مقدس، مهم‌ ترین وظیفه وارثان دفاع مقدس و انقلاب است.
دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام غفار شعبانی، استاد حوزه علمیه مازندران شب گذشته در یادواره ده تن از شهدای ترک ‌محله نکا اظهار دات: دفاع مقدس، دفاع جانانه رزمندگان ما در برابر دشمن تا دندان مسلح بود که با اتکای به خداوند و حرکت در مسیر ولایت، موجب فتوحات و پیروزی شد.

 

وی با بیان این که رمز پیروزی ملت ما در هشت سال دفاع مقدس، ایمان به خدا، ولایت مداری و حرکت در مسیر انبیای الهی بود، افزود: مقاومت ملت ایران در برابر دشمن تا دندان مسلح با الگوبرداری از ائمه اطهار(ع) بود که موجب شد تا شهدای ما با الگوبرداری از زندگی سراسر با برکت این اولیای الهی، زندگی دینی و ارزشی برای خود بسازند و ماندگار شوند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ایستادگی رزمندگان ما در جنگ تحمیلی در برابر دشمن، موجب الگوبرداری سایر مردم مظلوم جهان از ایران اسلامی شده است، یادآور شد: اکنون همه آزادگان جهان در برابر زیاده خواهی های استکبار با الگوبرداری از ایران اسلامی ایستاده اند و ایران اسلامی موجب نفوذ بیداری اسلامی در جهان شد.

 

حجت الاسلام شعبانی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل بعد از حکومت شاهنشاهی موجب تحیر دنیا شد و مقاومت، ایستادگی و ایثار رزمندگان و شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس، جهان را متحول ساخت و همه این عوامل موجب شد تا بیداری اسلامی در جهان شکل بگیرد.

 

وی با اعلام این که تبیین دستاوردهای مهم و اصولی دفاع مقدس، از مهم ترین وظایف رزمندگان، ایثارگران و همه افرادی است که دفاع مقدس را درک و لمس کردند، افزود: اکنون ما سر سفره شهدا نشسته ایم و باید ادامه دهنده راه آنان بوده و با درس آموزی از هدف و برنامه زندگی آنان، زندگی خود را درست و اصولی بسازیم.

 

قاضی دادگاه تجدید نظر استان مازندران اظهار داشت: شهدا با انتخاب راه خود و تقرب به درگاه الهی، به عنوان افضل انسان ها بر روی زمین هستنند که با نثار جان خود، انقلاب و ایران اسلامی را در برابر توطئه های دشمن، بیمه کردند.

 

حجت الاسلام  شعبانی، با تاکید بر احترام و بزرگداشت خانواده های شهدا افزود: احترام به خانواده شهدا نیز باید در راستای پاسداشت خون شهدا باشد، چرا که پدران و مادران شهید با تربیت چنین فرزندانی و خانواده ها با همراهی چنین همسران و پدرانی به این جایگاه رسیدند.

 

وی با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف در جامعه گفت: مهم ترین وصایای شهدا بعد از ولایت مداری و در مسیر ولایت فقیه بودن، تاکید بر حفظ حجاب است که باید مورد توجه همه مردم و مسؤولان قرار گرفته و همه جامعه دغدغه حجاب و عفاف داشته باشند./950/202/ب1

ارسال نظرات