۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۹۰۶۳۱
رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان:

دستاوردهای عرصه های مختلف جامعه مرهون هشت سال دفاع مقدس است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: دستاورهای ما در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مرهون هشت سال دفاع مقدس است.
مجتهد زاده رييس سازمان نشر آثار و ارزش هاي مشارکت زنان در دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، راضیه مجتهدزاده، رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در اولین همایش بانوی انتظار به منظور تجلیل از همسران، مادران و خواهران آزادگان دفاع مقدس که پیش از ظهر امروز شنبه چهارم مهر ماه در ایوان شمس تهران برگزار شد، با اشاره به سال‌های دفاع مقدس، گفت: ما باید بدانیم گنج عظیمی در اختیار ما بوده است و تا ارزش کار را ندانیم پیگیری مسیر ادامه ندارد.

 

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خطاب به همسران آزادگان، گفت: شما نقش و الگوی برای ایران و جهان هستید، خدا شما را دوست داشته است و شما تاریخ را ساخته‌اید.

 

وی با بیان اینکه در جهان و مدل زنان، مدل غربی و مدل طالبانی وجود داشته است، خاطرنشان کرد: الگوی زن، مسلمانی است که در فعالیت های اجتماعی شرکت می‌کند، شما همسران آزادگان باید قدر آن چه بوده‌اید را بدانید و خاطرات خود را برای نسل‌های بعد تبیین کنید.

 

مجتهد زاده با اشاره به نقش و الگوی اسطوره ای همسران آزادگان، گفت: شما باید وارد میدان شودید و تبیین کنید که در نبود همسر و خلاء همسر چگونه خانواده را حفظ  و اداره کردید.

 

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس دستاورهای ما در عرصه سیاسی و اجتماعی مرهون هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: گفته می‌شود که خاک مرده سرد است اما شما خاکی هم برای آرامش نداشتیه اید، شما مقاومت کردید و صلابت و اقتدار شما بود که همسران شما در زندان مثل کوه ایستادند و زندان را به دانشگاه تبدیل کردند.

 

وی با بیان اینکه یکی از اسرای جنگ تحمیلی برای مصاحبه با خبرنگار هندی بدون حجاب مخالت می کنند، گفت: اگر همسران و مادران شهدا نبودند این شرایط برای آزادگان فراهم نبود.

 

مجتهدزاده با اشاره به آرمان صبورانه زنان آزادگان، بیان کرد: بعد از سال‌ها اسارت تمام خستگی از روح آنها بیرون رفت و شما باید وارد میدان شوید و خاطرات ارزشمند خود را در اختیار نسل جوان قرار دهید.

 

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه ما مادرانی داریم که با حسرت دیدن فرزندانشان از دنیا رفتند، گفت: آزادگان با خدا معامله کردند و بهشت را خریدند و اگر از این منظر به اسارت نگاه کنیم این زیبا است.

 

وی با تأکید بر خاطرات زندگی آزادگان، گفت: بنیاد حفظ و نشر آثار ماموریت ثبت خاطرات شهدا که تاریخ ساز  و اسوه  بودند را برای اینکه در اختیار نسل بعد قرار گیرد، به عهده دارد.

 

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از 10 بانوی انتظار همسر، مادر و خواهر آزادگان دفاع مقدس تقدیر و تجلیل به عمل آمد./818/202/ب2

ارسال نظرات