۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۹۰۶۴۹
کارشناس مذهبی:

امام زمان ویران کننده حکومت‌های ظالمانه و غاصبانه است

خبرگزاری رسا ـ‌ کارشناس مذهبی با اشاره به موضوع مهدویت گفت: خلفای عباسی مانند بسیاری از مردم از رسالت جهانی امام زمان(عج)آگاه بودند و می‌دانستند که آن حضرت ویران کننده بساط حکومت ظالمانه و غاصبانه آنان است، بنابراین شهر سامرا را ساختند تا امام حسن عسکری(ع) را زیر نظر داشته باشند و پس از تولد فرزندش امام مهدی(ع) ایشان را از بین ببرند.
امام زمان عليه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام نقی حاجیلو، کارشناس مذهبی ظهر امروز در مسجد سرگل قزوین ضمن عرض تسلیت و اعلام همدردی به مناسبت حادثه مرگبار منا گفت: متاسفانه عدم مدیریت صحیح دولت عربستان سعودی در برگزاری مراسم حج امسال نشان دهنده بی تدبیری این دولت است.

 

این کارشناس مذهبی در ادامه افزود: دولتی که میزبان میلیون‌ها مسلمان است در چند ماه گذشته تمام عزم خود را جزم کرده تا با دستان مخملی خود آتش به دل مسلمانان جهان به ویژه مردم مظلوم یمن بکند.

 

وی در دنباله موضوع مهدویت با اشاره به اهمیت انتظار بیان کرد: شهادت افرادی که حضرت مهدی(عج) را دیده‌اند مهم ترین دلیل برای اثبات تولد مقدس ایشان است، ‌این شهادت‌ها در قالب دیدارهایی که به دوران کودکی و غیبت صغری مربوط می‌شود در کتاب‌های معتبر و ارزشمند ثبت شده‌اند، برای نمونه شیخ صدوق در کمال الدین و شیخ طوسی در کتاب الغیبة، بابی را با عنوان «افرادی که حضرت را دیده‌اند» گشوده‌اند.

 

حجت‌الاسلام حاجیلو با بیان این‌که وجود وکلا و نواب خاص یکی دیگر از دلایل اثبات وجود امام‌ زمان(عج) است عنوان کرد: هر کس به تاریخ زندگی امام مهدی(عج)نگاه کند به روشنی به ویژگی خاص غیبت صغری که همان وجود چهار نایب خاص است پی می‌برد و این امر بیانگر وجود موکل، یعنی امام زمان(عج)است.

 

وی با اشاره به این‌که حاکمان زمان در تلاش بودند تا نور هدایت اهل بیت(ع) را خاموش کنند ابراز داشت: با پژوهشی در زندگی پرفراز و نشیب اهل بیت(ع) روشن می‌شود که حاکمان حکومت در راستای ظلم و ستم به اهل بیت از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند، در این میان برخورد حکومت با امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) به شکل دیگری بود چنان که داستان چگونگی برخورد فرعون با بنی اسرائیل را تداعی و زنده می‌کرد.

 

این کارشناس مذهبی با تاکید بر غصبی بودن سلطنت خلفای عباسی اظهار داشت: خلفای عباسی مانند بسیاری از مردم از رسالت جهانی امام زمان(عج) آگاه بودند و می‌دانستند که آن حضرت ویران کننده بساط حکومت ظالمانه و غاصبانه آنان است،‌ زیرا پیامبر(ص) در بیان جانشینان واقعی خود، نخستین آنان را امام علی(ع) و آخرین ایشان را حضرت مهدی(عج) فرزند امام حسن عسکری(ع) معرفی کرده است.

 

وی با اشاره به علت ایجاد شهر سامرا ابراز داشت: شهر سامرا به دستور خلفای عباسی پی ریزی شد، ساکنان آن نیز بزرگان خاندان عباسی و لکشریان مورد اعتماد خلیفه بودند؛ به عبارت روشن آنجا، یک شهر تقریبا نظامی و لشکرگاه خلیفه بود.

 

حجت‌الاسلام حاجیلو در پایان گفت: خلفای عباسی برای این که بتوانند امام هادی و امام عسکری(ع)را به صورت کامل تحت مراقبت و نظارت داشته باشند، آنان را به سامرا منتقل کردند و با رحلت امام حسن عسکری(ع) و نماز خواندن امام مهدی(ع) بر جنازه پدر، فورا از طرف خلیفه دستور تفتیش خانه صادر شد تا سپاهیان و مأموران آن حضرت را دستگیر نمایند./873/202/ب3

ارسال نظرات