۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۹۰۷۲۷
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

ضرورت تدبیر علمای اسلامی در مدیریت حج ابراهیمی/ آل سعود بویی از انسانیت نبرده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسلمانان به ویژه کنفرانس اسلامی رسالت بزرگی دارد تا با ابراز همدردی با خانواده بزرگ مسلمانان جهان و با تشکیل شورایی میزبانی دو سرزمین وحی را به دست صاحبان اصلی آن بدهند.
امام جمعه دابودشت

حجت‌الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با ابراز همدری نسبت به خانواده‌های داغدار حادثه سرزمین منا اظهار داشت: ضرورت دارد علمای اسلامی با تدبیر عالمانه خود تصمیم شایسته و بایسته را اتخاذ و مدیران بین‌المللی نیز با دستور به موقع برای نخستین بار هم که شده است درصدد اجرای احکام حقوق بشر باشند تا درس بزرگی برای تاریخ شود.


امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: انسان هر عملی را انجام دهد با عاقبت همان عمل مواجه می شود که این روزها خبر از حقانیت نفس های مظلومی است که از سوی طاغوتیان و سفاکان جان خود را در راه دفاع از دین و رسالت مهم بشریت از دست دادند.


وی خاطرنشان کرد: آل سعود از پول بیت‌المال مسلمانان جهان صرف هزینه های هم پیمانی با صهیونیسم بین‌المللی و استکبار جهانی می‌کند و این غداره‌کشان با دست در دست هم دادن آن قوم بی اساس و جعلی درصدد کشتن هم کیشان خود درست در ماهی که جنگ و خونریزی حرام اعلام شده است می کنند.


حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: آل سعود به دنبال جنایت در کشورهای منطقه است که این اقدامات سبب رسوایی آنان شده تا چهره منحوس آل سعود برای جهانیان به نمایش گذاشته شود و بی کفایتی آن ها در عدم مدیریت مکه و مدینه اثبات شود.


استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: مسلمانان به ویژه کنفرانس اسلامی رسالت بزرگی دارد تا با ابراز همدردی با خانواده بزرگ مسلمانان جهان با تشکیل شورایی میزبانی دو سرزمین وحی را به دست صاحبان اصلی آن که خود بویی از انسانیت برده باشند قرار دهند.


حجت‌الاسلام تقی زاده بر ضرورت امنیت بیشتر و تکریم حجاج تأکید کرد و بیان داشت: مدیریت شورایی سبب می‌شود آل سعود بی خرد به نتیجه عمل سفاکانه خود برسد تا درس بزرگی برای تاریخ باشد که دین را به تجارت نگذارند و در کنار خانه خدا مشغول پرستش شیاطین نشوند.


امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: با در کنار هم قرار گرفتن صحنه هایی از زندگی بی روح که نشان از هیچ حیات سازنده‌ای برای تکامل و رشد این افراد نداشته بلکه به درکات تاریخی پیوستند تا سرمشقی برای انسان های همه اعصار باشند.


وی با بیان این‌که مدیران بی تدبیر آل سعود در جریانات اخیر حوادث گوناگون نشان داد عرضه انجام چنین کار بزرگی را نداشتند تا بتوانند میزبانی و مدیریت اجرایی ضیوف الرحمان را داشته باشند، گفت: آل سعود بویی از انسانیت ندارد که از پس مدیریت برآمده تا ضمن اعتذار از مسلمانان جهان و اظهار تسلیت از خانواده بزرگ مسلمانان میزبانی درستی پس از این جریان داشته باشد.


استاد حوزه و دانشگاه افزود: جریان سراسر غم و مصیبت سرزمین عشق و بندگی منا که یادآور شور و شعور عبد صالح و مطیع خدا حضرت ابراهیم(ع) است برگرفته از تمناهای درون انسان های پاک و منتخب الهی بندگانی است که پس از عبودیت خالصانه از سرزمین نور به دنبال کمال و سعادت هستند.


استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: حجاج در این مرحله از اطاعت پذیری از خدا و در مقابل قرار گرفتن با دشمن قسم خورده انسانیت با ذبح هواهای نفسانی درون تولدی دیگر برای خود رقم می زنند که نشانگر عزت، طلابت و پاکی این عابدان الهی است.


حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: صحنه ای دیگر از خلق و خوی صبوعانه انسانی سفاکانه عده ای از افراد بی خرد و جاهل سعودی و وهابی خبیث صورت گرفته است که در همه تاریخ عمر خود نشان دادند بویی از انسانیت نبردند.

 

وی خاطرنشان کرد: با در کنار قراردادن دو لشکر مخلص الهی و لشکر جهل غیر انسانی متوجه می شویم که این مهمانان الهی با حضور در حرمین شریفین و انجام فریضه مناسک در اوج عزت و سعادت قرار می گیرند و به همان اندازه و یا بیشتر از آن ها افراد بی تدبیری قرار دارند که در جاهلیت محض هستند.


امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: این افراد روزی در کسوت بت پرستی و زنده به گور کردن دختران خود شهره بودند و امروز با انجام این صحنه های دلخراش و ضد بشری چهره واقعی خود را نشان می دهند./1314/302/ب2

ارسال نظرات