۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۹۰۷۵۳
مسؤول انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده مطرح کرد؛

نقض حقوق زنان و کودکان با ابزاری جدید از سوی سازمان بین‌الملل در دنیای کنونی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده گفت: امروز همه بندهای حقوق بشری که از سوی دولت‌ها به رسمیت شناخته شده تک تک پایمال می‌شود در منازعات کشورهای آفریقایی و آسیایی بیشترین قشر آسیب پذیر زنان و کودکان هستند که سازمان‌های بین المللی نه تنها برای بهبود وضعیت آنها اقدامی نمی‌کنند بلکه ابزارهای جدیدی برای نقض حقوق آنان به کار می‌برند.
شخصيت و حقوق زنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم اشرفی، مسؤول انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده ظهر امروز در نشست تخصصی بررسی وضعیت حقوق زنان در جهان امروز که موزه صلح برگزار شد، با اشاره به وضعیت زنان و کودکان در کشور افغانستان، گفت: امروز مهم‌ترین مسأله رعایت حقوق افراد در جنگ‌ها است که باید  در میان مناقشات کلی کشور‌ها حقوق هر انسانی رعایت شود.

 

وی افزود: امروز همه بندهای حقوق بشری که از سوی دولت‌ها به رسمیت شناخته شده تک تک پایمال می‌شود در منازعات کشورهای آفریقایی و آسیایی بیشترین قشر آسیب‌پذیر زنان و کودکان هستند که سازمان‌های بین المللی نه تنها برای بهبود وضعیت آنها اقدامی نمی‌کنند بلکه ابزارهای جدیدی برای نقض حقوق آنان به کار می‌برند.

 

اشرفی با اشاره به ضعف فرهنگی در حمایت از زنان و کودکان پناهنده، بیان داشت: سال گذشته ضعف فرهنگی سبب کشته شدن زنان و کودکان در کابل شد هم اکنون نیز خشونت علیه زنان در این کشور ادامه دارد.

 

مسؤول انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده افزود: در کنار شکل‌گیری جریانات سلفی‌گری حقوق زنان نادیده گرفته شده به عنوان نمونه با طرحی به نام جهاد نکاح خشونت علیه زنان افزایش پیدا کرده است، شاید بتوان جهاد نکاح را بزرگ‌ترین ظلمی دانست که به نام دین علیه زنان روا می‌شود.

 

 وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریست و آزادسازی زنان به افغانستان و عراق حمله کرد اما سبب بدترشدن اوضاع در منطقه شد./807/202/ب2

ارسال نظرات