۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۹۰۷۹۶

تشریح برنامه های بزرگداشت شهید هاشمی نژاد در مشهد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری به تشریح برنامه‌های بزرگداشت شهید هاشمی نژاد پرداخت.
شهيد هاشمي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد سلطانی، رییس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری که ظهر امروز در این مرکز برگزار شد، برنامه های بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد را تشریح کرد.

 

وی با اشاره به این که شهید هاشمی نژاد پیروزی انقلاب اسلامی را درک کرد، اظهار کرد: شهید هاشمی نژاد از شخصیت های مبارز و انقلابی بود که چند مرحله زندان رفت و تبعید شد اما با عهد و پیمانی که با رهبر معظم انقلاب و تولیت آستان قدس رضوی داشت از هیچ کوششی دریغ نکرد.

 

حجت الاسلام سلطانی با اشاره به شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد در 6 مهر، گفت: سرانجام وی در مهر 1360 از سوی گروهک منافقین به شهادت رسید و در جوار حرم رضوی آبه خاک سپرده شد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه به برنامه های پیش بینی شده در بزرگداشت شهید اشاره و تصریح کرد: 7 مهر در رواق امام خمینی از ساعت 9 تا 11 صبح مراسم بزرگداشتی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه برگزار می شود و سپس مزار شهید با حضور اقشار مردم به صورت نمادین گل آرایی و عطرافشانی می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در روز دوشنبه نیز مراسم بزرگداشت شهید هاشمی نژاد در دانشگاه فرهنگیان از ساعت 14 تا 16 با سخنرانی حجت الاسلام فرزانه، امام جمعه موقت مشهد برگزار می شود.

 

 حجت الاسلام سلطانی افزود: نصب تابلویی مزین به تمثال شهید و شرح مختصری از زندگی نامه ایشان در اماکنی که به نام شهید هاشمی نژاد نامگذاری شده مانند فرودگاه، بیمارستان، پاسگاه نیروی انتظامی و غیره در 11 استان، فضاسازی و تبلیغات شهری به ویژه در خیابان هاشمی نژاد و اطلاع رسانی در اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی که برخوردار از تابلوی روان هستند، از جمله این برنامه ها است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به دیگر برنامه های بزرگداشت شهید هاشمی نژاد اشاره و اظهار کرد: چاپ ویژه نامه در خصوص شهید در جراید استانی (روزنامه قدس، خراسان، شهرآرا و هفته نامه حرم) در 6 مهر، تهیه برنامه های ویژه و مصاحبه با بازماندگان و همرزمان شهید در صدا و سیما استان، برگزاری مراسم بزرگداشت در دستگاه ها و نهادهایی که مراکزی به نام شهید هاشمی نژاد دارند، یادآوری سالگرد شهید به مسافران هوایی فرودگاه هاشمی نژاد و نشست و برخاست هواپیما با نام شهید از دیگر برنامه ها در این روز است.

 

وی به برنامه های دانشگاه علوم پرشکی مشهد در بزرگداشت شهید هاشمی نژاد اشاره و بیان داشت:  ارائه خدمت رایگان در بیمارستان شهید هاشمی نژاد در روز سالگرد شهید، فضاسازی در کتابخانه شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا(ع)، فضا سازی سایت دانشگاه علوم پژشکی و برگزاری مراسم ویژه با حضور حجت الاسلام ابراهیمی، داماد شهید از جمله این برنامه ها است.

 

حجت الاسلام سلطانی افزود: برگزاری جشن میلاد امام هادی(ع) در شب سه شنبه 7 مهر و دعای توسل در شب چهارشنبه 8 مهر به یادمان شهید هاشمی نژاد در مساجد با مدیریت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان برگزار می شود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، افزود: چاپ تمثال شهید هاشمی نژاد و توزیع در ادارات، نهادها، مساجد و مدارس سطح شهر و چاپ و توزیع سی دی زندگی نامه و آثار شهید هاشمی نژاد توسط شورای هماهنگی دفتر تبلیغات از دیگر برنامه ها در بزرگداشت این شهید والا مقام است./1310/202/ب1

ارسال نظرات