۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۹۰۸۰۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

حضور روحانیت در دفاع مقدس همراه با معنویت بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امنیت و آرامش ایران اسلامی مرهون خون های پاک شهدا و تلاش ها و هدایت های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است، گفت: امروز نظام اسلامی در جایگاه ارزنده و والایی قرار دارد که باید در راستای تحکیم و ترویج آرمان های آن کوشا باشیم.
روحانيت و دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام علی آزادیان، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با بیان این که رزمندگان ما در طول سال های دفاع مقدس حماسه های ارزنده و ماندگار خلق کردند، گفت: گرامیداشت مقام والای حماسه سازان دفاع مقدس امری ضروری و مهم است که باید در این راستا تلاش های ارزشمندی صورت گیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران به نقش ارزشمند روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روحانیت شیعه همواره در دفاع از آرمان ها و ارزش های اصیل انقلابی پیشگام بوده است.

 

وی روحانیت را پرچم دار حرکت های انقلابی معرفی کرد و با بیان این که این قشر تأثیر گذار جامعه اسلامی همواره در عرصه های مختلف نقشی تعیین کننده داشته است، افزود: هشت سال دفاع مقدس نیز تنها جلوه ای از حضور روحانیت در حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت هیچ گاه در برابر انحراف ها سکوت نکرده است، افزود: روحانیت آگاه و بصیرت در تاریخ نهضت انقلاب اسلامی و پس از آن همواره در عرصه های مختلف حضوری اثرگذار داشته است.

 

حجت الاسلام آزادیان با بیان این که شیعه در تاریخ اسلام مظلوم بوده است، گفت: اما بعد از انقلاب به رهبری امام راحل شیعه جان تازه گرفت و امروز نگاه‌ها همه به ایران اسلامی دوخته شده است.

 

وی با اشاره به این که نیاز است اقدامات ارزشمندی برای معرفی چهره های شاخص جبهه های حق علیه باطل صورت گیرد، بیان داشت: رزمندگان ما تلاش های دلاورانه و مجاهدانه ای داشتند که توانستند در برابر دشمنان به نحوی شایسته ایستادگی کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: ضرورت دارد به خواستگاه اصلی حماسه سازی دفاع مقدس که همان سخت کوشی علما و روحانیان انقلابی در مبارزات سیاسی و مقابله با ستمگران و ایادی استکباری است توجه ویژه ای صورت گیرد.

 

حجت الاسلام آزادیان ادامه داد: در طول تاریخ بشر، جنگ های بسیاری صورت گرفته است که مطالعه همه آن ها پنجره ای دیگر فراروی ما قرار می دهد که دارای زمینه های تاریخی بودند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رزمندگان ما در سال های دفاع مقدس با روحیه ایمان و دستان خالی در برابر دشمنان قرار گرفته و مجاهدت های بسیاری از خود نشان دادند، گفت: رزمندگان ما در جبهه های حق علیه باطل در برابر دشمنان قرار گرفته و روحیه مقاومت و ایستادگی خود را به همگان نشان دادند.

 

حجت الاسلام آزادیان با اشاره به این که مردم ما همواره در عرصه های مورد نیاز انقلاب حضوری فعال و با بصیرت از خود نشان دادند، تصریح کرد: ملت ایران اسلامی در مسیر بهره گیری از رهنمودهای ولایت فقیه و ترویج ارزش ها و آرمان های والای نظام اسلامی به نحوی شایسته گام برمی دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: شهدا سرمایه های همیشه ماندگار نظام اسلامی هستند که با ایثار و مجاهدت خود به مراتب ارزنده و والایی دست پیدا کرده و درس مقاومت، ایثار و فداکاری را به همه ما آموختند.

 

حجت الاسلام آزادیان با بیان این که بهره گیری از سیره شهدا نظام اسلامی را در مسیر عزت و اقتدار قرار می دهد، گفت: شهدا خون های پاک خود را برای نظام اسلامی فدا کردند که باید ادامه دهنده راه ارزشمند و متعالی این عزیزان باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امنیت و آرامش ایران اسلامی مرهون خون های پاک شهدا و تلاش ها و هدایت های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است، بیان داشت: امروز نظام اسلامی در جایگاه ارزنده و والایی قرار دارد که باید در راستای تحکیم و ترویج آرمان های نظام اسلامی کوشا باشیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نور خاطرنشان کرد: بهره گیری از رهنمودهای ولایت فقیه نظام اسلامی را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار می دهد که نیاز است تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری را سرلوحه امور خود قرار دهیم./950/202/ب3

ارسال نظرات