۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۹۰۸۱۰

هجدهمین یادواره بزرگداشت 200 شهید شهرستان سرخه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هجدهمین یادواره گرامیداشت یاد و خاطره 200 شهید شهرستان سرخه با حضور خانواده معظم شهدا، مسؤولان و اقشار مختلف مردم شهید‌پرور این شهرستان در جوار گلزار شهدای سرخه برگزار شد.
سردار ابوالفتاح اهوازيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از سرخه، سردار عبدالفتاح اهوازیان فرمانده "قرارگاه نصرت" در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه باید همواره همچون شهدا گوش به فرمان ولایت و هوشیار باشیم، اظهار داشت: شهدا برای انجام تکلیفی خطیر که همان اطاعت از امر مولایشان امام خمینی(ره) و دفاع از اسلام و انقلاب بود، راهی میدان سخت نبرد با دشمنان تا بن دندان مسلح شدند.

 

وی با اشاره به اینکه عده‏ای می‏گویند شهدا برای رسیدن به بهشت برین به جبهه‏ها شتافتند، افزود: در جواب اینان باید گفت، این سخن شما جفا و ظلمی بزرگ برابر رسالت عظیم شهداست؛ چرا که آن سربازان و رزمندگان مخلص و مطیع رهبری آنگاه که امام خمینی(ره) دستور دادند «ادای تکلیف کنید، کاری به نتیجه نداشته باشید»؛ امر رهبر و مولایشان را اطاعت کردند و یکی شهید، دیگری جانباز، آن یکی دیگر اسیر و یکی نیز مانند ما عنوان رزمنده دفاع مقدس روایتگر آن دوران شد.

 

فرمانده قرارگاه نصرت در دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه ارمغان شهدا ولایت‏مداری است، مبادا به این ارمغان خیانت کنیم، اضافه کرد: جنگ هشت ماه زودتر از 31 شهریورماه سال 58 شروع شد، همان‌گونه که اخیرا رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی‏هایشان فرموده اند: «جنگ قبل از این تاریخی که می‏گویند، آغاز شد».

 

سردار اهوازیان با اشاره به اینکه فراموش نکنیم عراقی‌ها در یک طرفه‏العین خرمشهر را از ما گرفتند و در این شهر خانه به خانه می‏آمدند، اظهار داشت: شهدا هزینه بالایی دادند، ما محمد شفیعی‏ها و محمد آرپیچی‏ها داشتیم که به خاطر اینکه پشت عراقی‏ها در بیایند، از لوله‏های تنگ فاضلاب از خیابان پشت سر عراقی‏ها می‏گذشتند و یک آرپیچی می‏زدند، فرار می‏کردند و بر می‏گشتند، بعضی از آنها مجروح شدند و در آن لوله‏ها ماندند و استخوانهایشان پودر شد و به آب اروند ریخت.

 

وی با بیان اینکه روزی که پیامبر اکرم(ص) به نبوت مبعوث شد، این مهم در بدترین جا یعنی جزیره‏العرب اتفاق افتاد، افزود: رسول الله آمد با اخلاق اسلامی، بیداری اسلامی شکل داد و در شوره زار، لاله کاشت و امروز با نگاهی به تاریخ اسلام می‌بینیم پس از پیامبر با وقفه‌ای 25 ساله تنها در زمان امام علی(ع) حکومت اسلامی و شیعی شکل گرفت و در بقیه ایام این حق غصب شد.

 

فرمانده قرارگاه نصرت در دوران دفاع مقدس با اشاره به واقعه کربلا و نیم روزی از عاشورا که تاریخ بشریت را تحت تأثیر خود قرار داد، روایتگری زینب کبری(س) از حقایق دشت نینوا و 40 سال روضه‌خوانی امام سجاد در حقانیت و مظلومیت شهدای کربلا گفت: این روضه و رسالت توسط انبیا، اولیا، پدران، اجداد، صالحین تکرار شد و ما و شما در عاشوراها و صفرها سینه زدیم تا این  امانت رسید به انقلاب اسلامی و جنگی شکل گرفت که ملت ما روانه جبهه‏ها شدند.

 

جبهه حوزه علمیه‌ای بود که جوهر مشقش خون شهدا شد

اهوازیان تصریح کرد: در جبهه بی‌سوادها نبودند، بلکه بهترین بچه‏ها، طلبه‏ها، اساتید دانشگاه‌ها، پزشکان، تجار، محصلان، دانشجویان و کارمندان به جبهه رفتند و دیگ جبهه یک دیگ مذاب و قوی شد که هر کس به جبهه می‏آمد در معنویت آن ذوب و حل می‏شد و در حقیقت جبهه شد حوزه علمیه‏ای که که جوهر مشقش خون بود و جبهه تبدیل به محل نماز شب، ایثارگری، برادری و شهادت شد.

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه عشق، برادر جبهه بود، گفت: جبهه بهترین بچه‏های ما را گرفت، هیچ شهیدی نداریم که بی نماز به شهادت رسیده باشد و در زمان شهادت نگفته باشد یا حسین(ع) یا زهرا (س) و اعتقاد به ولایت فقیهش را ثابت نکرده باشد.

 

فرمانده قرارگاه نصرت در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: جنگ ما پیروزمندانه بود؛ چون شهدا ولایت مدار و مخلص و جوان بودند و نیروی جوانی شان سبب شد، خوب فکر کنند و نتایج خوبی بگیرند.

 

وصیت‌نامه‌ها قانون اساسی شهدا است

وی با بیان اینکه شهدا یک قانون اساسی دارند و آن هم وصیت نامه‏هایشان است، افزود: شهدا بارها در وصیت‏نامه‏ هایشان تکرار کرده‏اند ولایت، ولایت، ولایت، حجاب و نماز و امروز ما موظف و مکلف به اجرای این پیام‏های عمیق و معنادار شهدا در راه حفظ اسلام و انقلاب هستیم.

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه ارمغان شهدا ولایت‏مداری است، مبادا به این ارمغان خیانت کنیم، تأکید کرد: باید همچون شهدا گوش به فرمان و هوشیار باشیم؛ شهدا از ما همین را خواستند و پیام قرآن نیز پشتیبانی و رهروی راه ولایت است.

 

سردار اهوازیان با بیان اینکه مبادا خطای خوارج تکرار شود، تصریح کرد: مجاهدت و زحماتی که 124 هزار پیامبر و سپس ائمه اطهار(ع) متحمل شدند و دست به دست به انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) ختم شد، امانتی در دست ماست و باید گفت حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از نمازهای یومیه نیز واجب‏تر است./977/203/ب3

ارسال نظرات