۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۹۰۸۱۳

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ بازسازی عملیات مطلع‌الفجر در اراک، برگزاری آزمون جامع حافظان قرآن ناجای استان مرکزی، کربلا میزبان کاروان عتبات استان مرکزی در دهه ولایت و تسلیت استاندار مرکزی نسبت به درگذشت جانگداز حجاج بیت الله الحرام از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی عصر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: نمایشگاه دفاع مقدس امسال برای چهارمین سال متوالی با محوریت بازسازی عملیات مطلح الفجر(فتح شیاکوه) دایر شده است.

 

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده هرساله یکی از عملیات کلیدی دوران دفاع مقدس بازسازی شود، بیان کرد: استان مرکزی در عملیات فتح شیاکوه نقش بسیار مهمی ایفا کرده و 2 گردان از این استان در این عملیات شرکت داشتند؛ بنابراین به منظور تبیین نقش استان نمایشگاه امسال با محوریت بازسازی این عملیات در تیپ 71 سپاه روح‌الله دایر شد.

 

کریمی با اشاره به استقبال بسیار مطلوب مردم استان از نمایشگاه‌های سه سال گذشته اظهار کرد: استان مرکزی در این عملیات که 11 شب طول کشید 36 شهید و 170 مجروح از جمله سردار شهید سیاوش امیری را تقدیم نظام کرده است،  در این عملیات رزمندگانی به خیل شهادت پیوستند که هر کدام منشأ اثر بودند و ما امروز وارثان خون این شهدا هستیم و آرامش امروز کشور مرهون خون پاک یکایک آنهاست.

 

این مقام مسئول در پایان گفت: تمام رفتار و سکنات شهدا پر از درس و عبرت بود و در واقع شهدای دوران دفاع مقدس با تکثیر ایمان در محراب جبهه به نماز عشق ایستاده و به شهادت رسیدند، نمایشگاه عملیات مطلع‌الفجر به منظور بیان برخی از این رشادت‌ها ی این شهیدان در قالب‌های مختلف در مساحت 10 کیلومتر مربع تا هفتم مهر ماه جهت بازدید عموم، جنب پادگان امام علی(ع) تیپ 71 سپاه روح‌الله دایر است.

 

برگزاری آزمون جامع حافظان قرآن ناجای استان مرکزی

محسن قاسمی، مسؤول دارالقرآن کریم سازمان عقیدتی- سیاسی ناجای استان مرکزی، گفت: آزمون جامع حافظان قرآن ویژه کارکنان، خانواده‌ها، سربازان و بازنشستگان ناجای استان آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام از علاقمندان جهت شرکت در این آزمون بیان کرد: این آزمون در قالب رشته حفظ یک جزء و سه جزء قرآن کریم برگزار می‌شود و در پایان نیز به شرکت‌کنندگان با کسب حداقل امتیاز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

 

مسؤول دارالقرآن کریم سازمان عقیدتی- سیاسی ناجای استان با بیان اینکه این آزمون در هر شهرستان به صورت مجزا برگزار خواهد شد اظهار کرد: به منظور شرکت گسترده خانواده‌های ناجا در آزمون هماهنگی‌هایی با مؤسسات قرآنی صورت گرفته تا همسران و فرزندان کارکنان بتوانند جهت آمادگی در این آزمون از کلاس‌های این مؤسسات قرآنی نیز بهره‌مند شوند.

 

کربلا، میزبان کاروان عتبات استان مرکزی در دهه ولایت

منوچهر انصاری جانشین مدیر حج و زیارت استان مرکزی گفت: براساس زمان‌بندی انجام شده زائران استان مرکزی برای قرائت دعای عرفه و درک عید قربان و غدیر خم در عتبات از بیست‌وششم تا بیست‌وهشتم به کربلا اعزام شدند.

 

وی ادامه داد: اعزام هم به صورت هوایی بوده و هم زمینی که از استان مرکزی 8 کاروان متشکل از 7 کاروان زمینی و یک کاروان هوایی روز عرفه در کربلا حضور داشتند و سه روز در نجف، سه روز در کربلا و یک روز در کاظمین اقامت خواهند داشت.

 

انصاری با اشاره به اهمیت تأمین امنیت زائران تصریح کرد: با توجه به شرایط امنیتی کشورعراق، برای تأمین امنیت و رفاه حال زائرین عزیز در هر اتوبوس یک نیروی عراقی حاضر شد و به نسبت وضعیت آب و هوایی این کشور از زائرین انتظار می‌رفت در هنگام اعزام واکسن پیشگیری از ابتلاء به هرگونه بیماری را تزرق کنند.

 

جانشین مدیرحج و زیارت استان مرکزی در پایان عنوان کرد: براساس اعلام سازمان حج و زیارت و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تمام زائران ایرانی حاضر در عراق که روز عرفه در کربلا حضور نداشتند، با اتوبوس به کربلا اعزام و بعد از پایان زیارت به شهر محل اقامت خود باز می‌گردند.

 

استاندار مرکزی درگذشت جانگداز حجاج بیت الله الحرام را تسلیت گفت

محمود زمانی قمی استاندار استان مرکزی با صدور پیامی درگذشت جانگداز جمعی از حجاج بیت الله الحرام را تسلیت گفت.

 

در این پیام آمده است: مصیبت بزرگ و اندوه عظیم فاجعه منا، عید قربان را به قربانگاه مومنان و عاشقان حرم کبریا مبدل کردو از دست رفتن جمع کثیری از مسلمانان، غم و اندوهی بزرگ برقلب های همگان نشاند.


این پیام افزوده است: درگذشت جانگداز و مصدومیت جمعی از حجاج بیت الله الحرام از جمله هموطنان عزیزمان در حادثه تلخ و مصیبت بار منا که به طور قطع به علت ناتوانی و بی تدبیری مقام های عربستان سعودی در تامین امنیت حجاج رخ داد، موجب تاسف و تاثر عمیق شد.


استاندار استان مرکزی در بخشی از این پیام آوردهاست: اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر مقام معظم رهبری و خانواده های عزیز داغدار و ابراز همدردی صمیمانه با بازماندگان این حادثه تلخ و ناگوار و آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای مجروحان، علو درجات جان باختگان را از خداوند منان مسالت دارم.


فاجعه منا پنجشنبه هفته گذشته همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات رخ داد.


در حادثه دلخراش در مجموع نزدیک به دو هزار زائر جان خود را از دست دادند که از این تعداد 133 نفر ایرانی است و 364 ایرانی نیز مفقود هستند./842/203/ب3

ارسال نظرات