۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۲۹۰۸۲۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ تأیید سلامت زائران آذربایجان شرقی، تشکیل ستاد ویژه پیگیری امور حادثه‌دیدگان فاجعه منا در استان و پیام تسلیت نماینده خبرگان رهبری در پی درگذشت آیت الله شربیانی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امیر روحی ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی از سلامتی زایران استان خبر داد و اظهار داشت: در حادثه منا زایری از این استان آسیب ندیده و پیگیری های لازم و جدی برای جستجوی یک نفر مفقودی در حال انجام است.


وی با بیان این‌که در بین 133 جان باخته هموطن در رمی جمرات صحرای سرزمین منا زایری از آذربایجان شرقی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: زایران آذربایجان شرقی امروز اعمال خود را به راحتی انجام دادند و برای ادامه اعمال و مناسک حج آماده می شوند.


گفتنی است، در حادثه مرگبار که در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا رخ داد تاکنون حدود 2 هزار نفر از زایران خانه خدا کشته و حدود دو هزار نفر دیگر مجروح شدند که در این میان 133 کشته و 99 مجروح و 354 مفقودی از هموطنان ایرانی هستند.


امام جمعه سراب ارتحال آیت الله عبدالحمید شربیانی را تسلیت گفت

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب، درگذشت آیت الله عبدالحمید شربیانی را به مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، بیت مکرم آن مرحوم، مردم ولایتمدار آذربایجان خصوصا اهالی شهر شربیان تسلیت گفت و اظهار داشت: آیت الله عبدالحمید شربیانی که از نوادگان آیت الله فاضل شربیانی بود، دیشب در سن 88 سالگی پس از تحمل بیماری در مشهد دار فانی را وداع گفت.


وی با بیان این‌که آیت الله شربیانی از انقلابیون مبارز و فعال در دوران پیروزی انقلاب اسلامی بود.افزود :وی محضر استادانی چون آیت الله حجت کوه کمره ای، امام خمینی (ره)، آیت الله العظمی سید حسین قاضی، علامه طباطبایی، آیت الله العظمی سید احمد خوانساری و آیت الله العظمی بروجردی را درک کرده بود.


حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: این مرحوم علاوه بر تدریس شرح مطول و فلسفه و کلام در مقطع خارج فقه و اصول، تالیفاتی چون العنایه الی مطالب کفایه، ارشاد الطالب لمحتویات مکاسب، تعلیقات شرح منظومه، تفسیر الزمان لکنوز القرآن، حواشی عروه، رساله در وجوب زکات، حرکت و تحول در ماده، حرکت جوهریه، رساله ای در ولایت فقیه و نقش زمان و مکان در اجتهاد را داشته است.


گفتنی است، آیت الله عبدالحمید شربیانی در سال 1306 در شهر شربیان از توابع شهرستان سراب در استان آذربایجانشرقی به دنیا آمد. وی از علمای حوزه علمیه مشهد بود که روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت.


تشکیل ستاد ویژه پیگیری امور حادثه‌دیدگان فاجعه منا در استان

اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی از تشکیل ستاد ویژه پیگیری امور حادثه‌دیدگان فاجعه منا در استان خبر داد و گفت: آماده کمک‌رسانی به حجاج آسیب‌دیده در این فاجعه جانگداز هستیم.


وی کشته، مجروح و مفقود شدن تعداد کثیری از حجاج در این حادثه را نتیجه بی‌لیاقتی رژیم آل‌سعود دانست و گفت: ملت عزیز ایران و سایر کشورهای اسلامی عزادار این فاجعه بزرگ هستند.


استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از تشکیل ستاد ویژه پیگیری امور حادثه‌دیدگان فاجعه منا در استان خبر داد و گفت: این ستاد بر اساس تصمیم دولت و با ابلاغ وزیر کشور در مراکز استان‌ها تشکیل شده و در شهرستان‌ها نیز مشابه آن تشکیل خواهد شد.


وی با بیان این‌که مسؤولیت این ستاد، پیگیری وضعیت حجاج و نحوه انتقال و پذیرش پیکرهای جان‌باختگان و آمادگی برای مداوای مجروحان حادثه است، افزود: فعلا دو نفر از حجاج ما مفقود هستند که امیدواریم وضعیت آنها نیز به زودی مشخص شود.


پیام تسلیت نماینده خبرگان رهبری در پی درگذشت آیت الله شربیانی

حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی، درگذشت «آیت الله حاج شیخ عبدالمجید شربیانی » از علمای حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.


در این پیام آمده است: آن عالم بزرگوار که دارای کمالات معنوی و فضائل اخلاقی و مقامات بلند علمی و الگوی زهد و تقوا بود، عمر پربرکت خود را در ترویج شریعت غراء و معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام و تربیت شاگردان فاضل و تالیف کتاب های وزین فقهی گذراند.


مرحوم حضرت آیت الله آقای حاج شیخ عبدالحمید شربیانی مجتهد عالی مقام و فرهیخته، با اندیشه عمیق الهی و قلبی آکنده از عشق به اسلام و اهل بیت عصمت همواره از مبلغان و مروّجان حقیقی اسلام بودند. یقیناً میراث معرفتی و سلوک معنوی ایشان به عنوان یادگاری گرانقدر و آگاهی بخش برای همیشه، به مثابه چراغ هدایتی در مسیر اعتلای ارزش های الهی جاودانه خواهد ماند.


اینجانب این ضایعه مولمه را به ساحت مقدس امام زمان علیه السلام، مقام معظم رهبری ، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه مشهد، قم و تبریز و همه حوزه های علمیه ایران اسلامی و امت مسلمان و ملت عالم دوست و وفادار آذربایجان شرقی و تبریز که عمری را در آنجا گذرانده بود و خاندان مکرم سببی و نسبی و بستگان معزز ایشان تسلیت گفته و علو درجات آن عالم ربانی را از خداوند مسئلت مینمایم./935/203/ب2

ارسال نظرات