۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۹۰۸۳۲

مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه هرمزگان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی حوزه علمیه هرمزگان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و همچنین معاون بین الملل حوزه های علمیه در بندرعباس برگزار شد.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، طلاب حوزه علمیه استان هرمزگان، همزمان با طلاب سایر استان های کشور فعالیت درسی خود را از نیمه شهریور ماه آغاز کرده و مشغول تحصیل شدند.


برای رسمیت بخشیدن به سال تحصیلی 95-94 مراسمی امروز شنبه چهارم مهرماه سال جاری با سخنرانی آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، حجت الاسلام زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه و حجت الاسلام مختاری مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان در مدرسه النبی بندرعباس برگزار شد.


طلاب باید به زبان انگلیسی مسلط و با فرهنگ همه ادیان آشنایی داشته باشند
حجت الاسلام زمانی در آئین آغاز سال تحصیلی طلاب حوزه علمیه استان هرمزگان، ضمن تشریح اوضاع منطقه و جهان و با اشاره به وظایف طلاب در این گذر تاریخی، درباره اهمیت یادگیری زبان های خارجی توسط طلاب مطالبی را بیان کرد.


وی با تأکید بر این که طلاب باید به زبان انگلیسی مسلط و با فرهنگ همه ادیان آشنایی داشته باشند، افزود: تمام دنیا آمادگی پذیرش دین را دارد بنابراین حوزه های علمیه باید وظایف خود را به بهترین نحو ایفا کنند.

 

معاون بین الملل حوزه های علمیه بر ایجاد رویکرد برنامه بین المللی در برنامه‌های آموزشی حوزه های علمیه تأکید کرد و بیان داشت: مرتبط کردن مجلات و مقالات علمی طلاب حوزویان، ایجاد رویکرد بین المللی در پژوهش های طلاب، اطلاع رسانی جریان های دینی و فرهنگی بین المللی به طلاب مدارس استان باید در اولویت برنامه های حوزه های علمیه باشد.


حجت الاسلام زمانی همچنین، برگزاری نشست های علمی سیاسی و بررسی حوادث مهم جهان اسلام، فعال سازی طلاب در عرصه‌های بین‌المللی و مجازی، دعوت از شخصیت های خارجی جهت سخنرانی برای حوزویان، بهره گیری از توانمندی های فضلا در قم و ارتباط مستقیم با مدیریت بین المللی را از دیگر اولویت های حوزه های علمیه برشمرد.

 

حوزه های علمیه بهترین پایگاه برای پاسخگویی به شبهات و مقابله با وهابیت است

آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه تبلیغات وهابیت علیه دین مبین اسلام گسترده است، گفت: طلبه ها باید نسبت به پاسخگویی به شبهات و مقابله با فرقه وهابیت عالم باشند و توانایی ارائه دلایل و مدارک در برابر شبهات را دارا باشند.

 

وی بر افزایش اطلاعات طلاب از کتب اهل سنت تأکید کرد و بیان داشت: طلاب باید نسبت به کتب اهل سنت و تشیع اطلاعات کافی داشته باشند و تلاش کنند تا براساس آموزه های قرآنی پاسخگوی هجمه های دشمنان باشند.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، حوزه های علمیه را بهترین پایگاه برای پاسخگویی به شبهات و رویا رویی با فرقه ضاله وهابیت خواند و ابراز داشت: این مکان در نوع خود بهترین عامل برای حفظ و دفاع از کیان جمهوری اسلامی است.


پیشرفت حوزه های علمیه هرمزگان چشمگیر بوده است
حجت الاسلام روح الله مختاری مدیر حوزه های علمیه هرمزگان نیز به پیشرفت های حوزه های علمیه هرمزگان در همه زمینه ها اشاره کرد و گفت: پیشرفت حوزه های علمیه هرمزگان چشمگیر بوده است.


وی در ادامه از استادان و طلاب حوزه علمیه خواست به آموزش همراه با تهذیب و تزکیه نفس در کلاس های درس بیشتر توجه کنند.


مدیر حوزه های علمیه هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 11 مدرسه علمیه در استان با حدود 950 طلبه مشغول تحصیل هستند که از این تعداد طلبه 350 نفر آنها جدید الورود هستند.


در نقش بی بدیل حوزه علمیه به عنوان موتور محرکه در پیدایش انقلاب اسلامی
بهروز اکرمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت: شروع و ادامه انقلاب اسلامی گره خورده با دو عنصر روحانیت و مسجد است و حوزه علمیه به عنوان موتور محرکه نقشی بی بدیل در پیدایش انقلاب اسلامی داشته است.


وی با اشاره به نقش حوزه های علمیه در اجتماعی ساختن فرهنگ اسلامی، خاطرنشان کرد: بروز پدیده هایی همچون ازدواج سفید، افزایش نرخ طلاق و سایر ناهنجاری های اجتماعی نشانگر وجود نوعی ضعف است و حوزه علمیه می تواند به مدد دارا بودن پایگاه اجتماعی در بین مردم با تزریق اخلاق دینی به جامعه در کاهش این ناهنجاری ها موثر باشد.


وی همچنین با اشاره به وحدت مثال زدنی برادران شیعه و سنی در استان هرمزگان، افزود: دشمن با دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی سعی در ضربه زدن به این وحدت دارد که به فضل خداوند، هیچگاه به مقصود خود نخواهد رسید.


اکرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تلخ منا، بیان داشت: اینکه تعداد بیشماری از مسلمانان بی گناه بدلیل بی تدبیری و ناتوانی یک خاندان در حین انجام مناسک حج جان خود را از دست دهند بسیار تاسف بار است و جهان اسلام می بایست برای جلوگیری از رخداد چنین حوادثی چاره اندیشی کند./851/201/ب2

ارسال نظرات