۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۲۹۰۸۴۶
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

ملت ایران در جنگ تحمیلی ابراهیم گونه به میدان نبرد آمدند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان با تأکید بر این که ملت ایران در جنگ تحمیلی ابراهیم گونه به میدان نبرد آمدند، گفت: خداوند خودکشی و کشتن دیگران را منع کرده است، اما باید به تأسی از حضرت ابراهیم، نفس خود را بکشیم.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان شنبه شب در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: خداوند می فرماید به خاطر خدا با کفار بجنگید و آنها را بکشید.

 

وی افزود: اگر کفار مانع پیشبرد دین خدا باشند و افکاری شیطانی داشته باشند و با مسلمانان سر جنگ داشته باشند، آنها را باید کشت.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که بر اساس آیات و روایات دستور به جنگ ابتدایی به مسلمانان داده نشده، مگر زمانی که دستور پیامبر(ص) یا امام معصوم وجود داشته باشد، افزود: در زمان غیبت، جهاد ابتدایی نیست، اما جهاد دفاعی وجود دارد.

 

به گفته وی، هیچگاه به جنگ مقدس گفته نمی شود، چرا که جنگ هیچگاه مقدس نیست، از این رو در جنگ با عراق ما شروع به جنگ نکردیم، بلکه با تجاوز به کشور از مرز و بوم این مملکت دفاع کردیم و این یک دفاع مقدس است.

 

وی با بیان این که سربلندی ایران به واسطه این است که حاکم عراق تجاوز کرد و ما دفاع کردیم، گفت: خداوند می فرماید اگر شخصی یک نفر را به عمد بکشد، مانند این است که همه مردم را کشته باشد.

 

حجت الاسلام سلیمانی اردهالی ادامه داد: اگر شخصی یک نفر را احیاء کند و به راه راست برگرداند مانند کسی است که همه عالم را نجات داده است، چرا که نیت و انگیزه او هدایت انسانیت است.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که حضرت ابراهیم از همه امتحانات الهی سربلند بیرون آمد، افزود: بزرگ‌ترین امتحان حضرت ابراهیم(ع) عمل به دستور خداوند و بریدن سر تنها فرزندی بود که بعد از سال ها خداوند به او عطا کرده بود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که ملت ایران در جنگ تحمیلی ابراهیم گونه به میدان نبرد آمدند، گفت: خداوند خودکشی و کشتن دیگران را منع کرده است، اما باید به تأسی از حضرت ابراهیم، نفس خود را بکشیم./1307/202/ب2

ارسال نظرات