۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۲۹۰۸۵۳
مدیر کانون خورشید:

کانون خورشید احیای سنت‌های فراموش شده عید غدیر را دنبال می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مشکوری به بیان فعالیت‌های کانون خورشید برای احیای سنت‌های فراموش در عید غدیر پرداخت و گفت: این کانون این کانون در صدد احیای سنت‌های فراموش غدیر همچون نمازجماعت، قرائت زیارت امام هادی (ع)، اطعام یا افطار، شعر خوانی و آداب و رسوم در روز عید غدیر است.
حجت الاسلام مشکوري مدير کانون خورشيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسین مشکوری مدیر کانون خورشید، امروز در نشست خبری که در خبرگزاری فارس قم انجام شد، به تبیین فعالیت‌های فرهنگی این کانون پرداخت و گفت: کانون خورشید مرکز ترویج معارف غدیر و صحیفه سجادیه از سال 91 آغاز به کار کرده است و با برنامه‌ریزی 5 ساله در چهار محور پژوهشی،­ مکتوب، رسانه، آموزشی فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهد.

 

حجت الاسلام مشکوری به بیان فعالیت‌های فرهنگی این کانون پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب دغدغه‌هایی درباره الغدیر بیان کرده است و فرموده‌اند که این کتاب به ‌نظر من مهجور است و در سخنی دیگر فرموده‌اند که کتاب الغدیر کاخ عظیم علامه امینی است و این کتاب باید اقطار عالم را پر کند.

 

مدیر کانون خورشید بیان کرد: کانون خورشید رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در عرصه پژوهش کتاب الغدیر را دستور کار خویش قرار داد و طی 3 سال این کتاب را به 11 هزار فیش رسانه‌ای تبدیل کرده است به گونه‌ای که این فیش‌های منبع مناسبی رسانه‌های مکتوب، دیجیتالی و رسانه ملی بوده، این فیش‌های از سوی مکتبه علامه امینی در نجف تأیید شده است.

 

وی تولید کلیپ تصویری، محتواهای رسانه‌ای و پادکست‌های صوتی در موضوع عید غدیر از جمله فعالیت‌های کانون خورشید در عرصه رسانه بیان کرد و افزود: محتواها و کارشناسان برنامه نبأ عظیم شبکه یک و برنامه چشمه غدیر رادیو معارف از سوی این کانون تعیین شده است، همچنین مستند فعالیت‌های کانون خورشید از شبکه‌های سه، تهران، خبر و قرآن در دهه ولایت نمایش داده می‌شود.

 

حجت الاسلام مشکوری به تشریح برنامه‌های این مجموعه در عرصه مکتوب پرداخت: با توافقی که با بیت علامه امینی صورت گرفته است 40 عنوان کتاب روان با محوریت خانواده اجتماعی در حجم کم از سو کانون خورشید تولید می‌شود که نخستین کتاب با عنوان خانواده خورشید تولید شده است و در 15 مهر همزمان با روز خانواده رونمایی می‌شود.

 

وی افزود: همچنین کتاب دلیل خورشید 14 روش اثبات ولایت‌فقیه در کتاب الغدیر و کتاب قنوت خورشید، تقریرات درس خارج فقه آیت الله فقیهی یزدی درباره نماز جماعت عید غدیر، تولید و توزیع شده است.

 

مدیر کانون خورشید به فعالیت‌های فضای مجازی این کانون اشاره کرد و گفت: سایت ابلاغ سه شنبه رونمایی می‌شود و در این سایت تمام محصولات و تولیدهای رسانه همچون کلیپ‌ها تصویری و پادکست‌های صوتی و جزوات تولید شده در این کانون در این سایت بارگذاری شده است.

 

وی در ادامه سخنانش با بیان این که کانون خورشید با برنامه‌ریزی 5 ساله از سال 91 تا 96 در صدد ترویج آداب و رسوم عید غدیر است، گفت: این کانون برای احیای سنت‌های فراموش غدیر در سال 92 با انتشار دو مجله قنوت خورشید درباره فرهنگ نمازجماعت عید غدیر با گفتارهای از آیت‌الله صافی گلپایگانی و فقهی یزدی به چاپ رسانده است، در سال 93 برای احیا زیارت امام هادی (ع) در روز عید غدیر مجله زیارت خورشید را منتشر کرده، امسال برای احیای اطعام یا افطار روز عید غدیر مجله مائده خورشید را به چپ رسانده است، همچنین در سال 95 درصدد احیای شعر خوانی غدیر در سال پایانی تلاش احیای آداب و رسوم عید غدیر هستیم.

 

حجت الاسلام مشکوری به فعالیت‌های کانون خورشید در عرصه آموزشی پرداخت: این کانون دو دوره آموزشی معارف غدیر و صحیفه سجادیه با عنوان سفره‌های آسمانی را در دانشگاه صنعتی شریف اجرا کرده است، امسال نیز دانشگاه تهران خواستار برگزاری این دوره آموزشی شده و به ‌زودی در دانشگاه‌های دولتی به ‌طور رسمی این دوره‌ها برگزار می‌شود.

 

مدیر کانون خوشید ابراز کرد: امسال در مسجد جامع غدیر خم تهران و مساجد مختلف کشور نماز جماعت عید غدیر برپا می‌شود و 5 هزار نفر در این روز از سوی کانون خورشید اطعام می‌شوند./998/پ202/ف

ارسال نظرات