۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۹۰۸۵۷
نویسنده و پژوهشگر حوزه:

پرداختن به فاجعه منا نباید سبب غفلت از تخریب مسجد‌الاقصی شود

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و پژوهشگر حوزه با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی به تخریب مسجدالاقصی، گفت: نکته نگران کننده در این ایام این است که امت اسلامی، افکار عمومی و رسانه های اسلامی به سمت منا منحرف شده است که این یک توطئه از پیش تعیین شده است تا اسرائیل با منحرف کردن افکار عمومی با خیال راحت به تخریب مسجدالاقصی اقدام کند.
حادثه منا

حجت الاسلام محمد ابراهیم نیا، نویسنده و پژوهشگر حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به حوادثی که برای حجاج در عربستان اتفاق افتاده است، گفت: مقامات آل سعود براساس پیش بینی روایات و شواهد دچار رقابت بر سر قدرت شدند و با به وجود آوردن این حوادث قصد تخریب یکدیگر را دارند.

 

وی با اشاره به تلاش رژیم صیهونیستی به تخریب مسجدالقصی، اظهار کرد: نکته نگران کننده در این ایام این است که امت اسلامی، افکار عمومی و رسانه های اسلامی به سمت منا منحرف شده است که این یک توطئه از پیش تعیین شده است تا اسرائیل با منحرف کردن افکار عمومی با خیال راحت به تخریب مسجدالقصی اقدام کند.

 

حجت الاسلام ابراهیم نیا با عمدی خواندن فاجعه منا، تصریح کرد: حال برای سقوط جرثقیل باد را بهانه قرار دادند در خصوص واقعه منا که شکی نیست چون نیروهای امنیتی عمدا راه را بسته و کاری کردند تا مسلمانان کشورهای اسلامی کشته شوند.

 

امام جمعه روداب سبزوار با بیان این که نباید از معرفی چهره اسرئیل در چنین فضایی غفلت شود، خاطرنشان کرد: فاجعه منا، امر بزرگی است و نباید از آن غفلت شود اما پشت صحنه رژیم صیهونیستی است. همچنان که بالغ بر هزار آیه از قران کریم در خصوص اسرائیل است نباید از آن ها غافل شد و در معرفی چهره آن ها به جهانیان کوتاهی نکنیم.

 

وی آل سعود را آل یهود خواند و گفت: خاندان سعودی چون یهودی هستند، کشتار مسلمانان برای آن ها اهمیتی ندارد. برای کشتن یک لشکر نیاز به ساعت ها زمان و تسهیلات فراوانی است چنان که در جنگ 51 روزه غزه یک هزار و 500 نفر کشته شدند حال آن که در یک اقدام کاملا طراحی و محاسبه شده در کمتر از یک ساعت بالغ بر 3 هزار مسلمان را به کشتن دادند.

 

حجت الاسلام ابراهیم نیا با بیان این که یهودیان در لباس اسلام وحشیگری را به آخرین حد خود رسانده اند، افزود: اگر در کشورهای اروپایی یک نفر کشته شود، فریاد حقوق بشر به راه می افتد و حال آن که با کشتار خیل عظیمی از حاجیان بی گناه که فریضه واجب حج را به جا می آورند، چرا افکار عمومی را آگاه نمی کنیم؟

 

این نویسنده و پژوهشگر حوزه استفاده از ادبیات دیپلماتیک مودبانه و مصلحت اندیشانه را موجب پرو شدن عربستان و ادامه یافتن جنایت های آن ها دانست و گفت: اگر دولت برخورد شدیدتری نسبت به کارهای عربستان از قبیل تجاوز به نوجوانان ایرانی و صقوط جرثقیل می کرد، فاجعه منا اتفاق نمی افتاد و اگر برخورد جدی دیپلماتیک انجام نشود این وقایع ادامه خواهد یافت./1310/302/ب3

ارسال نظرات