۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۲۹۰۸۶۱
استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان:

حسن ظن گمشده جامعه کنونی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمودی حسن ظن را گمشده جامعه کنونی دانست و گفت: متأسفانه در جامعه فعلی خوش گمانی نسبت به خداوند کم شده است و حتی دولتمردان، چشم به دست دشمن دوخته اند.
حجت الاسلام سيد هادي محمودي استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید هادی محمودی کارشناس مسائل مذهبی  شب گذشته در مسجد محمدیه خیابان جی گفت: ما باید از موالیان اهل بیت(ع) یعنی از کسانی باشیم که در دوستی خود با اهل بیت موفق بوده اند.

 

وی در ادامه با اشاره به روایت شیعتنا خلقوا من فاضل طینتنا، یفرحون بفرحنا و یحزنون لحزننا» بیان داشت: شاد بودن در شادی اهل بیت و غمگین بودن در عزای اهل بیت خوب است ولی این عمل به تنهایی نمی تواند ما را جزء موالیان اهل بیت کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی با بیان این که کسانی که به مقام موالیان اهل بیت می رسند در صحرای محشر مقامی بلندمرتبه دارند، ابراز داشت: موالیان اهل بیت(ع) در روز قیامت جزء شفاعت کنندگان هستند نه جزء شفاعت شوندگان.

 

وی در ادامه افزود: هر کدام از اهل بیت(ع) لقبی برای خود داشته اند و لقب امام رضا(ع) عالم آل محمد است که به واسطه برطرف کردن بسیاری از شبهات فقهی، این لقب به ایشان داده شده است.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) که می فرمایند «اَحسِن ظَنَّ بِالله» گفت: اگر انسان خداوند را بشناسد، به او گمان بد نمی برد.

 

حجت الاسلام محمودی حسن ظن را گمشده جامعه کنونی دانست و بیان داشت: متأسفانه در جامعه فعلی خوش گمانی نسبت به خداوند کم شده است و حتی دولتمردان، چشم به دست دشمن دوخته اند.

 

وی در پایان با اشاره به آیه «وجعلنا من بین ایدیهم سداً و من خلفهم سداً» ابراز داشت: خداوند تحت هیچ شرایطی بندگان خودش را تنها نمی گذارد و هر زمان که نیاز باشد آن ها را از امدادهای غیبی اش بهره مند می کند./867/202/ب1

ارسال نظرات