۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۹
کد خبر: ۲۹۰۸۷۳
محقق و پژوهشگر حوزه علمیه:

نشاط در هماهنگی حوادث بیرونی، مرتبط با اهداف و آرمان‌های انسان‌ است

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر حوزه علمیه، نشاط واقعی را در سایه کار، تلاش و تحرک بدنی در جهت تولید، خدمت رسانی و جهاد دانست و گفت: حوزه و روحانیت روزی شاد می شوند که شاهد متوقف شدن ظلم و جلوگیری از منکر و اجرای معروف باشند.
نشاط طلبگي

حجت الاسلام محمود مهدی پور محقق و پژوهشگر حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که برخی گمان می کنند صِرف تکاپوی جسمی می توان به نشاط واقعی رسید، گفت: تفریح در حد معقول به نشاط کمک می کند، اما نشاط واقعی در اجرای حد در جامعه است.

 

وی افزود: حوزه و روحانیت روزی شاد می شوند که شاهد متوقف شدن ظلم و جلوگیری از منکر و اجرای معروف باشند که در واقع مؤمن این چنین شاد می شود.

 

حجت الاسلام مهدی پور با تأکید بر تقویت مایه های شادی بخش روح انسان ها، افزود: تحقق آرمان های مکتبی و جلوگیری از منکرات اجتماعی بسیار تأثیرگذار تر از رنگ و لعاب دادن به فضای اطراف در نشاط است.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این که اگر مردم در فشار اقتصادی باشند و از آن طرف تمام خیابان ها گل کاری شوند، نشاطی ایجاد نخواهد شد، تأکید کرد: نشاط در هماهنگی حوادث بیرونی با اهداف و آرمان های انسان ها است.

 

به گفته وی، وجود شرایط نا مناسب در فلسطین، عراق، سوریه، یمن و مشاهده عقب نشینی سیاسی در کشور موجب عدم نشاط می شود.

 

وی با اشاره به این که امروزه سرگرم کردن جامعه به بهانه شادی بیش از اندازه است، گفت: برنامه های ورزشی صدا و سیما با هدف ایجاد نشاط پخش می شود، اما ورزشی که در آن غارت بیت المال و غمار وجود داشته باشد، موجب شادی نخواهد شد.

 

حجت الاسلام مهدی پور گفت: حوزه منهای برنامه ریزی دقیق اهداف و آرمان های دینی نشاط را به همراه نخواهد داشت و امروزه شهرهای بزرگ ایران دچار خستگی و خموتی شده اند.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه، نشاط واقعی را در سایه کار، تلاش و تحرکت بدنی در جهت تولید، خدمت رسانی و جهاد دانست و گفت: مسابقاتی که اسلام در نظر گرفته است در جنگ کاربرد دارد، نه آن که در راستای دوستی با کفار و اجانب باشد./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات