۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۲۹۰۸۸۳
مسؤول نهاد رهبری هلال احمر استان تبریز:

روحانیان بیشترین حضور را در جبهه‌ها داشتند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری هلال احمر استان تبریز در خصوص نقش و تأثیر طلاب و روحانیون در جبهه‌ها، گفت: روحانیان به عنوان پرچم داران حرکت های انقلابی، بیشترین نقش را در حضور مردم در صحنه های مبارزه ایفا می‌کردند.
روحانيت و دفاع مقدس روحانيت و دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد احمدیان مسؤول نهاد رهبری در هلال احمر آذربایجان شرقی از رزمندگان دفاع مقدس بوده است، وی مسؤول اعزام روحانیون استان به مناطق جنگی غرب و جنوب بوده و سال ها در این جایگاه خدمت نموده است.


حجت الاسلام احمدیان همچنین در جبهه های حق علیه باطل به تبلیغ و ترویج معارف دینی و هنچنین ایجاد روحیه حسینی و عاشورائی در این نبرد 8 ساله اشتغال داشته است.


وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به حضور پرشور و حماسه روحانیت و طلاب در جنگ تحمیلی ابراز داشت: نقش سطوح گوناگون روحانیت در حماسه دفاع مقدس، در محور های زیادی چشم گیر و قابل بررسی است.


این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: دوران هشت سال دفاع مقدس، مظهر دفاع مشروع ملت مسلمان ایران در مقابل زورگویی قدرت های ابتکاری دنیا بود. دشمنان خارجی و منافقان داخلی برای ناامید ساختن مردم در دفاع از میهن اسلامی، تمام توان خود را به کار گرفتند.


وی افزود: دشمنان این نظام اسلامی با استفاده از تمام رسانه های تبلیغاتی استکبار و دست در دست آنان، به مقابله با ملت مظلوم ایران پرداختند؛ اما آنها از قدرت بی نظیر ایمان مردم و وحدت کلمه آنان پیرامون کلمه حق غافل بودند.


حجت الاسلام احمدیان با تأکید بر حضور بی نظیر قشر روحانیت در جبهه ها، ابراز داشت: حضور روحانیان را در جبهه های نبرد، می توان به سه شکل تقسیم کرد: عده ای برای تبلیغ به جبهه ها اعزام می شدند؛ آنها سنگرهای خط مقدم را به مسجد و کلاس درس و احکام تبدیل می کردند.


وی با بیان‌ این‌که برخی از روحانیون و طلاب در قالب بسیج در جبهه ها حضور داشتند، اذعان داشت: برخی از روحانیان به منظور رزم وارد جبهه ها می شدند و به صورت بسیجی و بدون لباس روحانیت در جبهه ها حضور داشتند.


مسؤول نهاد هلال احمر استان تصریح کرد: شکل سوم حضور روحانیان در مناطق جنگی، تلفیقی از دو صورت قبلی و به گونه رزمی، تبلیغی بود که هم در زمینه نبرد و رزم موفق بودند و هم با حفظ لباس مقدس روحانیت تبلیغ می کردند. آنها در خط مقدم جبهه، همچون دیگر رزمندگان سلاح در دست با دشمن می جنگیدند.


وی افزود: دسته سوم معمولاً لباس رزم سپاه یا ارتش یا بسیج را بر تن داشتند و تنها عمامه ای بر سر می گذاشتند و در مواقع مناسبی نیز به وعظ و ارشاد و تبلیغ و اقامه نماز جماعت می پرداختند. این نوع تبلیغ، اثر بسیار عمیقی در حفظ و ارتقای روحی رزمندگان داشت.


مسؤول اعزام طلاب به جبهه ها در دفاع مقدس در خصوص نقش و تأثیر طلاب و روحانیون ابراز داشت: روحانیان به عنوان پرچم داران حرکت های انقلابی، بیشترین نقش را در حضور مردم در صحنه های مبارزه ایفا می کردند.


وی افزود: تشویق و ترغیب مردم به حضور در میدان های نبرد و ایجاد روحیه استقامت و مقاومت در دشواری های ناشی از جنگ و دادن امید و اطمینان به تحقق وعده های الهی، از جمله نقش های روحانیت در حماسه دفاع مقدس است، حضور خود روحانیت و در لباس رزم تأثیر بسیار در روحیه رزمندگان داشت.


حجت الاسلام احمدیان با بیان این‌که کارشناسان نظامی، 75 درصد پیروزی را در گرو روحیه عالی نظامیان و رزمندگان می دانند و تنها 25 درصد دیگر را به عواملی چون تسلیحات، سازمان دهی، آموزش و ارتباطات نسبت می دهند، ادامه داد: ایجاد این روحیه توسط روحانیت بارز بود.


وی در پایان با اشاره به نقش بی بدیل رزمندگان و مبلغان روحانی در جنگ، خاطرنشان کرد: رزمندگان به پوشیدن لباس رزم و یا تبلیغ لسانی چنان روحیه ایثار و شهادتی را در جبهه منتشر می کردند که دشمن بعثی از جبهه مقاومت اسلامی ایران هراسان بود./854/302/ب3

ارسال نظرات