۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۲۹۰۸۸۴
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

علمای دین برای اصلاح وضعیت فرهنگی کشور بسیج شوند/ لزوم آگاه سازی جامعه از پیامدهای منفی بازی های رایانه ای

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید علمای دینی را بسیج کرد تا به مردم اطلاع رسانی کرده و مردم را از مضرات و خطراتی که استفاده از محصولات ضد اخلاقی غرب به دنبال دارد، آگاه کنند.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شب گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی که به منظور بررسی آخرین وضعیت بازی های رایانه ای و تاثیر منفی بر شکل گیری شخصیت فردی کودکان و جوانان برگزار شد، ضمن تسلیت فاجعه اخیر منا و کشته شدن جمع کثیری از حجاج، اظهار داشت: حادثه منا بسیار اسف بار بود که در خانه خدا اتفاق افتاد و پیش از آن هم حادثه سقوط جرثقیل که هر دو سبب اندوه و تاسف بسیار است.

 

وی ادامه داد: امیدواریم که با یاری خدای متعال شر آل سعود به زودی از سر مسلمین عالم و  حرمین الهی دفع شود تا دیگر نظاره گر چنین حوادثی در خانه خدا و جنایت هایی که در جهان اسلام انجام می دهد، نباشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به آسیب هایی که از طریق بازی های رایانه ای متوجه کودکان و نوجوانان است، گفت: هدف از این جلسه حساس شدن مسؤولان استان نسبت به این گونه مسایل تفریحی و فرهنگی است، چرا که چنین مسایلی کل کشور را فرا گرفته و استان و شهرهای ما نیز به آن مبتلا شده است.

 

وی افزود: یکسری مسایل کلی و ایجابی وجود دارد که به اندازه وسع مان باید آن ها را در نظر بگیریم، از این رو ایجاد ورزشگاه ها و محل های سالمی برای تفریح، کاری قابل قبول و ارزشمند است.

 

امام جمعه ارومیه در پاسخ به این مسأله که بیشتر مردم معتقد هستند در غرب فساد و فحشا غوغا می کند، گفت: چنین مباحثی را بیشتر افراد خاصی مطرح می کنند، ولی آنچه در مورد جامعه غربی از سوی مسؤولان ما مطرح هست مسأله ظلم و ستم و عدم رعایت حق و حقوق ملت های مظلوم است.

 

وی اضافه کرد: محصولات هنری و تفریحی که از سوی جوامع غربی تولید شده و در اختیار مردم قرار می گیرد، مانند انواع فیلم ها و بازی های رایانه ای، در همه آن ها فساد و منکر را مردم به عینه می بینند و این مسأله قابل انکاری نیست و در این مورد با توجه به محصولات غربی خود به خود در ذهنیت انسان وجود فساد در آن جوامع ایجاد می شود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: کمتر پیش آمده که در کشور ما استاد دانشگاهی و یا مسؤولی در پشت تریبون از ابتلای جامعه غربی به فساد حرف بزند، اما تصور منفی مردم از غرب به دست خود آنان و از طریق محصولات هنری و رسانه ای شان ایجاد شده است.

 

وی به وجود کشورهایی در غرب که تمایل به سقوط اخلاقی ملت خود ندارند اشاره کرد و افزود: در برخی از کشورهایی که لائیک هستند و دینی هم ندارند، تلاش می شود تا ملت شان از ابتلا به فساد در امان بمانند به عنوان در کشور هلند اجازه داده می شود که مبلغان دینی و فرهنگی به زندان ها رفته و هر دین و عقیده ای را که زندانیان را از فساد و جنایت دور کند، تبلیغ کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: در هلند از مبلغان به عنوان ابزاری برای کنترل زندانیان و کاستن از حالت جنایی و پر اضطراب و استرس آنان استفاده می شود تا کشوری آرام داشته باشند.

 

وی با اشاره به شیوع بی رویه بازی های رایانه ای در آذربایجان غربی، گفت: مدیران و نهادهای مختلف باید به اندازه وسع خود به این مسأله وارد شوند و نیروهای انتظامی با دادگستری هماهنگ شده و ابزار و مسایل غیر مجازی که در استان وجود دارد مانند وجود 70 هزار سی دی غیر مجاز همه باید جمع آوری شوند.

 

امام جمعه ارومیه به وجود ویدئو کلوپ های غیر مجاز در استان اشاره و تصریح کرد: چنین محل و مراکزی که به نوعی در گسترش فساد موثر هستند، همه آن ها باید یا جمع آوری شوند و یا مجوزدار شده و تحت کنترل دقیق عمل کنند.

 

وی ادامه داد: در مورد کنترل شیوع مسایل غیر اخلاقی از طریق محصولات هنری یکسری کارهای سلبی وجود دارد و یکسری کارهای ایجابی که باید از طریق کارشناسان خبره در این زمینه و رسانه ها به ویژه صدا و سیما به خانواده ها و افراد بی اطلاع از مضرات چنین محصولاتی اطلاع رسانی شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه به لزوم آگاه سازی دانش آموزان در مدارس اشاره کرد و گفت: در امر آموزش و پرورش می توان به این مقوله پرداخت و حضور دانش آموزان در مدارس ظرفیت خوبی را برای تبلیغ ایجاد می کند، بنابراین از این طریق می توان دانش آموزان و اولیای آنان را با مسایل مضری که نسل حاضر و آینده را تهدید می کند، آشنا کرد.

 

وی تاکید کرد: باید علمای دینی را در این مورد بسیج کرد تا به مردم اطلاع رسانی کرده و مردم را از مضرات و خطراتی که استفاده از محصولات ضد اخلاقی غرب به دنبال دارد، آگاه کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی حساس کردن مردم به چنین مباحثی را از موثرترین روش جلوگیری از شیوع محصولات غیر اخلاقی غرب در کشورمان عنوان کرد و گفت: اطلاع خانواده ها حداقل مزایایی که دارد این است که آنان با دست خود چنین محصولاتی را خریداری نکرده و در اختیار فرزندان شان قرار نمی دهند.

 

وی در پایان تصریح کرد: امکان قطع کامل دست یابی مردم به مسایل غیر اخلاقی و مضر وجود ندارد، مانند استفاده از مواد مخدر که با همه تلاش ها و اطلاع رسانی ها باز عده ای با این معضل گریبان گیر هستند و به هشدارها توجه نمی کنند، اما با تبلیغ و مقابله می توان  افرادی را که با بی اطلاعی در این مسیر قرار می گیرند، آگاه ساخت./936/202/ب1

ارسال نظرات