۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۹۰۸۹۸
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از وقف برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: شهدا بر اساس ولایت‌مداری جان خود را وقف اسلام کردند ما باید با استفاده از ظرفیت وقف فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید انتقال دهیم.
حجت الاسلام شرفخاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین بسیج و اوقاف که در سازمان اوقاف برگزار شد، ضمن بیان تسلیت کشتار فاجعه بار حادثه منا، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با مساله اوقاف عجین است.

 

وی افزود: بسیاری فرهنگ وقف را با انتساب به اباعبدالله‌الحسین(ع) می‌شناسند که با نگاه ترویج فرهنگ عاشورایی از سوی راهیان نور در یک راستا قرار دارد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این مطلب که نگاه ما به راهیان نور اداری و سازمانی نیست، عنوان کرد: از نظر ما راهیان نور یک فرهنگ اصیل انقلابی است که در حرکت بنیادین نظام اسلامی و فرهنگ عمومی مردم تاثیرات مثبت فراوان دارد.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی ضمن بیان اینکه ورود ما به این عرصه اداری نبوده بلکه ارزشی و اعتقادی است، گفت: در راستای نهادینه کردن رشادت، ایثار و سبک زندگی شهدا در نسل جوان امروز راهیان نور بهترین راهکار است.

 

وی با اشاره به این مساله که جهاد هنوز ادامه دارد، اظهار داشت: روزی در کشور ما جهاد در عرصه نظامی بود اما امروز در عرصه علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نیاز به جهاد دارد که استفاده از فرهنگ اصیل دوران دفاع مقدس لازمه آن است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اقدامات سازمان اوقاف در حمایت از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ابراز کرد: سازمان اوقاف در حمایت و برگزاری هر چه بهتر راهیان نور همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه وقف انفاق ماندگار است، اظهار داشت: در راستای ادامه کار راهیان نور باید از ظرفیت مردمی یعنی وقف استفاده کرد، زمانی که رضاخان به مقابله با روضه‌خوانی حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) برخاست مردم برای ماندگاری این مراسم با شکوه اموال خود را وقف کردند.

 

وی افزود: در کشور ما وقف ظرفیت خوبی دارد و به ویژه خانواده شهدا از آن استقبال خواهند کرد، شایسته است که از این ظرفیت در راستای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت استفاده شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: شهدا بر اساس ولایت‌مداری جان خود را وقف اسلام کردند ما باید با استفاده از ظرفیت وقف فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید انتقال دهیم./807/202/ب1

ارسال نظرات