۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۹۰۹۰۴
امام جمعه لردگان:

دولت عربستان ارزشی برای حجاج قائل نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه لردگان ورود ناگهانی وزیر دفاع آل‌ سعود با 350 محافظ را به محوطه رمی جمرات عامل اصلی تلفات دانست و گفت: قضات جهان اسلام و مدعی العموم در برابر این اقدام معترض بوده و باید برای محاکمه آل سعود به واسطه سوء مدیریت در مناسک حج اقدام کنند.
امام جمعه لردگان

حجت الاسلام حسن انصاری، امام جمعه لردگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به حادثه غم انگیز مکه و به شهادت رسیدن جمع کثیری از حاجیان در مناسک حج امسال، گفت: عمق این فاجعه همه جهان اسلام را داغدار کرد.

 

وی رژیم منحوس آل سعود را مسبب اصلی این فاجعه دردناک دانست و ابراز داشت: به یقین این فاجعه دردناک عدم مدیریت صحیح آل سعود در برگزاری بزرگ ترین گردهمایی مسلمانان را اثبات کرد.

 


حجت الاسلام انصاری با اشاره به کشته شدن تعداد زیادی حجاج در منا، بی کفایتی، بی لیاقتی و عدم مدیریت آل سعود را سبب ایجاد این فاجعه دانست و افزود: همه چیز گویای این است که بروز چنین اتفاقاتی عادی و طبیعی نیست؛ بنابراین دولت عربستان باید جوابگوی همه این خون های ریخته شده باشد.

 


امام جمعه لردگان با تأکید بر این که جهان اسلام باید تکلیف خود را با خادمین حرمین شریفین روشن کند و برای برگزاری مراسم حج یک تصمیم درست اتخاذ شود، گفت: این اتفاق و فاجعه باور نکردنی نشان داد که عربستان نمی تواند مدیریت حج را به دست بگیرد و باید مدیریت آن به جهان اسلام واگذار شود.

 


این مقام مسؤول با اشاره به این که سازمان کنفرانس اسلامی باید با تشکیل جلسه برای این موضوع هر چه سریع تر تصمیم گیری کند، تصریح کرد: گروه های کارشناس حقیقت یاب نیز باید ابعاد این فاجعه انسانی را بررسی کنند و حقیقت را برملا سازند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لردگان، انداختن تقصیر به عهده حجاج را اهانت به آن ها دانست و افزود: دولتی که تا به حال بیش از 6 هزار یمنی بی گناه را در ماه حرام کشته، ارزشی برای حجاج قائل نیست.

 


حجت الاسلام انصاری با تسلیت به خانواده‌ های عزادار به ویژه ایرانی ‌ها خاطرنشان کرد: آل‌ سعود به صرف محکومیت اعتنا نمی ‌کند، دولت ما باید پرونده این جنایت را به محاکم بین‌ المللی ببرد تا آل‌ سعود قادر به انحراف افکار عمومی مخصوصاً در داخل عربستان نشود.

 


وی، ورود ناگهانی وزیر دفاع آل‌ سعود با 350 محافظ را به محوطه رمی جمرات عاملاصلی تلفات دانست و گفت: قضات جهان اسلام و مدعی العموم ها در برابر این اقدام معترض بوده و باید برای محاکمه آل سعود به واسطه سوء مدیریت در مناسک حج اقدام کنند./9457/302/ب1

ارسال نظرات