۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۹۰۹۰۶
با حضور بیش از هزار طلبه خواهر؛

فریاد مرگ بر آل سعود در جامعه الزهرای قم طنین انداز شد

خبرگزاری رسا ـ بیش از هزار طلاب خواهر با تجمع در اعتراض به فاجعه منا بانگ مرگ بر آل صعود کافر را سر دادند و خواستار برخورد قانونی با عاملان اصلی این فاجعه انسانی شدند.
طلاب جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیش از  هزار نفر از طلاب خواهر حوزه های علمیه قم با تجمع در جامعه الزهرا قم انزجار خود را از بی کفایتی آل سعود در برپایی مناسک حج تمتع اعلام کردند و از مسئولان خواستند تا با پیگیری های قاطع با مسببان این فاجعه از طریق مراجع بین المللی برخوردهای قانونی را انجام دهند.


بر اساس این گزارش طلاب خواهر با سر دادن شعارهایی از قبیل حکومت آل سعود مرگت باد، زاده قوم یهود مرگت باد مرگت باد، نفرین حق بر سه رژیم خبیث آمریکا و اسراییل و انگلیس، مرگ بر آل سعود کافر، مهدی صاحب الزمان تسلیت تسلیت، آل سعود بی کفایت بی شک بود مسئول این جنایت، فجایع منا و جان باختن هزاران مسلمان را در این اتفاق تاسف بار محکوم کردند.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نیز در این مراسم ضمن عرض تسلیت به خانواده های جان باختگان فاجعه منا، اظهار کرد: طبق آیات قرآن کریم این جانباختگان حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و فاجعه منا از مقام و جایگاه شهدا برخوردار خواهند بود.


وی با بیان این که بدون شک مسئولیت این فاجعه انسانی برعهده دولت عربستان خواهد بود، تصریح کرد: این فاجعه بدلیل بستن راه حجاج برای عبور شاهزاده هوس ران سعودی بوده است که اگر این جوان بی تجربه که بویی از خوی انسانی نبرده است بجای عبور با وسیله نقلیه همانند سایر حجاج با پای پیاده این مسیر را طی می کرد این فاجعه انسانی رخ نمی داد.

 

امام جمعه قم ادامه داد: ملت مسلمان ایران و خانواده های داغدار از رییس جمهور تقاضا دارند تا با همفکری سران کشورهای اسلامی کمیته حقیقت یابی تشکیل دهند و همچنین طرحی برای اداره شهرهای مکه و مدینه در ایام حج ارائه کنند.


در پایان این مراسم نیز طلاب با صدور بیانیه ای ضمن عرض تسلیت به مسلمانان جهان از مسئولان کشورهای اسلامی تقاضا کردند تا بدون مماشات با عاملان اصلی این فاجعه انسانی برخورد کنند./858/پ202/ج

ارسال نظرات