۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۹۰۹۱۳
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

آل سعود با فرهنگ عذرخواهی بیگانه است/ آل سعود در برگزاری مناسک حج از دولت عراق درس بگیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم گفت: آل سعود با فرهنگ عذرخواهی بیگانه هستند و متاسفانه اجرای بی کفایتی خود را به گردن حجاج فرستادند و عامل اصلی این فاجعه انسانی را حجاج معرفی کردند.
سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در تجمع اعتراضی طلاب خواهر به فاجعه منا که در جامعه الزهرا قم برگزار گردید، با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم جانباختگان فاجعه منا از مقام و جایگاه شهید نزد خداوند برخوردار خواهند بود، اظهار کرد: بدون شک جانباختگان حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام و فاجعه منا که بر اثر بی لیاقتی آل سعود انجام شد، شهید خواهند بود.


وی ادامه داد: متاسفانه فاجعه منا بدلیل بستن راه زائران برای عبور شاهزاده عیاش سعودی بوده است و اگر این جوان بی تجربه که بویی از خوی انسانی نبرده است بجای تردد با خودرو همانند سایر زائران با پای پیاده این مسیر را می پیمود این فاجعه انسانی رخ نمی داد.


امام جمعه قم گفت: در همه جای جهان مرسوم است که اگر مسئولی خطایی می کند اشتباه خود را می پذیرد و علاوه بر عذرخواهی از سمت خود نیز استعفا می دهد ولی آل سعود بی لیاقت نه تنها مسئولیت بی کفایتی خود را نمی پذیرد بلکه یک عذرخواهی ساده نیز از مسلمانان جهان نمی کند.


وی با بیان اینکه آل سعود با فرهنگ عذرخواهی بیگانه هستند، افزود: متاسفانه اجرای بی کفایتی خود را به گردن حجاج فرستادند و عامل اصلی این فاجعه انسانی را حجاج معرفی کردند.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه ملت مسلمان ایران و خانواده های داغ دار فاجعه منا از رییس جمهور تقاضا دارند تا با همفکری سران کشورهای اسلامی کمیته حقیقت یابی تشکیل دهند و همچنین طرحی برای اداره شهرهای مکه و مدینه در ایام حج ارائه کنند، بیان کرد: متاسفانه تا زمانیکه آل سعود بی لیاقت سر کار باشند وقوع این حوادث خونبار دور از انتظار نخواهد بود.


تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: سال گذشته با وجود گروه های تکفیری و داعش در عراق و وضعیت نامساعد این کشور بیش از 20 میلیون زائر در روز اربعین در کربلا حضور یافتند و بدون هیچگونه مشکلی مراسم عزاداری خود را انجام دادند ولی چگونه می شود که آل سعود با این همه پولی که در اختیار دارد در تامین امنیت حجاج عاجز است./858/پ202/ج

 

ارسال نظرات