۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۹۰۹۲۴

اخبار کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ جمع آوری بیش از چهار میلیارد و دویست میلیون ریال در جشن عاطفه ها در کرمانشاه، بیانیه امام جمعه پاوه به رهبر معظم انقلاب و تجمع طلاب کرمانشاهی در اعتراض به جنایات آل سعود عناوین اخبار کوتاه از غرب کشور است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، طلاب حوزه های علمیه این استان صبح امروز در اعتراض به وقایع حج سال جاری و سوء مدیریت آل سعود در سازماندهی مراسم حج تجمع اعتراض آمیزی برپا کردند.


این مراسم با حضور جمعی از طلاب و روحانیان و مدیران و مسؤولان حوزه علمیه در مدرسه علمیه آیت الله بروجردی کرمانشاه برگزار شد.


طلاب حوزه علمیه با اعتراض به دولت آل سعود و نقش غیر قابل انکار آن در حادثه منا و سقوط جرثقیل، خواستار رسیدگی هر چه سریع تر به این حادثه و شناسایی علل و عوامل وقوع آن شدند.


حوزویان در این تجمع با ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه دلخراش، درخواست پیگیری وضعیت مصدومان و مفقودان این حادثه را داشتند و دولت سعودی را موظف به همکاری بیشتر با کشورهای اسلامی دانستند.

 

جمع آوری بیش از چهار میلیارد و دویست میلیون ریال در جشن عاطفه ها در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه در جشن عاطفه های سال جاری مبلغی در حدود بیش از چهار میلیارد و 200 میلیون ریال جمع آوری و به دانش آموزان نیازمند اعطا شد.


این مبلغ توسط افراد خیر استان جمع آوری شد که بیش از سه میلیارد ریال آن بصورت غیرنقدی و مابقی به صورت نقدی در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفت.


جشن عاطفه ها در سال جاری در تاریخ 25، 26 و 27 شهریور ماه در استان برگزار شد و 538 پایگاه جهت جمع آوری کمک های افراد خیر و نیکوکار برپا شد.


گفتنی است در استان کرمانشاه بیش از 9 هزار دانش آموز نیازمند شناسایی شده و کمک های جمع آوری شده به دست آن ها خواهد رسید.


لازم به ذکر است جشن عاطفه ها در بخش مدارس نیز در تاریخ 7 و 8 مهرماه در سطح مدارس برگزار شده و از افراد نیکوکار و خیر جهت شرکت در این جشن و کمک به ساماندهی وضعیت دانش آموزان بی بضاعت دعوت به عمل می آید.

 

صدور بیانیه از سوی ماموستا قادر قادری به مقام معظم رهبری
به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه ماموستا قادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه با صدور بیانیه ای فاجعه تلخ و غم بار منا را به مقام معظم رهبری تسلیت گفت.


طی این بیانیه ماموستا قادری ضمن تسلیت به مقام معظم رهبری عنوان داشت: حادثه دلخراش منا و عروج ملکوتی جمعی از میهمانان و ضیوف‌الرحمان، در لباس احرام و در هنگام انجام یکی از فرایض دینی، عید قربان امسال را به قربانگاه حجاج بیت‌الله الحرام تبدیل و ضمن اینکه سبب تأثر و تألم شدید همه مسلمانان شد، قلب مؤمنان را جریحه‌دار و جهان اسلام را در حزن و ماتم فرو برد.


در ادامه این بیانیه آمده است: باکمال تأسف، حضور جمعی از هموطنان عزیزمان در میان درگذشتگان این حادثه، تلخی آن را دوچندان کرده است.


ماموستا قادری در بخش دیگری از بیانیه بی کفایتی و سوء مدیریت آل سعود را از علل این حادثه دانسته و بیان می کند: این حادثه سبب نفرین تمامی آگاهان و دلسوزان دین شد.


بر پایه این بیانیه ماموستا قادری در پایان بیان می دارد: این‌جانب این ضایعه را به محضر مبارک مقـام معظم رهبری، ملت شریف ایران و همه مسلمانان جهان تسلیت عرض نموده، از درگاه حی سبحان برای این عزیزان رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبـر و شکیبایی را مسئلت می‌نمایم./857
/203/ب2

ارسال نظرات