۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۹۰۹۳۳
به همت اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل؛

طرح همیار غدیر در 31 دبستان آران و بیدگل آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه ولایت، طرح همیار غدیر به همت اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل و با همکاری آموزش و پرورش و دفتر تبلیغات اسلامی در 31 دبستان دخترانه شهرستان آران و بیدگل آغاز شد.
طرح هميار غدير به همت اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل طرح هميار غدير به همت اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل طرح هميار غدير به همت اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل صبح امروز در حاشیه برگزاری آیین افتتاحیه طرح همیار غدیر در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: با توجه به اینکه امسال آخرین سال تحصیلی درسی است که عید غدیر در آن واقع شده و تا 13 سال دیگر چنین تقارنی را نخواهیم داشت، برنامه های ویژه ای از سوی این اداره برای مدارس ابتدایی تدارک دیده شده است.

 

وی افزود: اجرای طرح همیار غدیر یکی از این طرح هایی است که برای نخستین بار در 31 دبستان دخترانه شهرستان در طول هفته ولایت اجرا می شود.

 

حجت الاسلام مردان همچنین با اشاره به اجرای این طرح افزود: در این طرح اساتید و مبلغان دینی در قالب گروه جهادی تبلیغ مؤثر شادکودکان ‹‹تمشک›› به شهرستان اعزام شده اند و برنامه های شادیانه غدیر را در مدارس اجرا می کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: در این طرح علاوه بر اجرای گفتمان دینی ولایت و امامت و پرسش و پاسخ دانش آموزان، واقعه غدیر به صورت تصویری نقالی می شود.

 

حجت الاسلام مردان عید غدیر را باارزش ترین و والاترین عید اسلامی دانست و یاد آورشد: حفظ و تکریم این واقعه و برگزاری برنامه های جشن و سرور در جامعه و بزرگداشت غدیر بر هر مسلمانی واجب است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل هدف از اجرای این طرح را نهادینه کردن فرهنگ غدیر در بین دانش آموزان و ایجاد فضای شاد معنوی مدارس در دهه ولایت دانست و گفت: نقالی و قصه گویی غدیر با زبان کودکانه و بیان آن به شکل تصویری می‌تواند تجسم دانش آموزان را از این واقعه بهتر کند و درک آنان را از این واقعه عینبت بخشد.

 

حجت الاسلام مردان یادآور شد: شرح واقعه غدیر به صورت قصه گویی، اجرای شعر کودکانه، مولودی خوانی و اجرای مسابقه فرهنگی از دیگر برنامه های این طرح در مدارس است.

 

وی با توجه به اهمیت ویژه عید غدیر، بر لزوم اجرای برنامه‌های محتوایی و متنوع برای تمامی اقشار مختلف مردم به منظور آشنایی هرچه بیشتر با ابعاد عید غدیر خم تأکید کرد./1307/203/ب2

ارسال نظرات