۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۹۰۹۳۵
با پیشگامی خراسان رضوی؛

نخستین ستاد مردمی ترویج فرهنگ وقف در حوزه جهاد و شهادت آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ نخستین ستاد مردمی ترویج فرهنگ وقف در حوزه جهاد و شهادت فعالیت خود را در خراسان رضوی رسما آغاز کرد.
ستاد مردمي ترويج وقف در حوزه جهاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری از آغاز فعالیت رسمی ستاد مردمی ترویج فرهنگ وقف در حوزه جهاد و شهادت خبر داد.

 

وی با اشاره به پیشینه وقف در سیره اهل بیت(ع) و به تبع ایشان، فقها و بزرگان دین و نیز اهتمام آنان به صبانت و گسترش فرهنگ وقف، گفت: در این میان مردم نیز به دلیل دلبستگی و پایبندی به دین، در همه دوره های تاریخی وقف را مورد توجه قرار داده اند که کثرت موقوفات در ادوار و زمینه های مختلف گویای این مدعا است.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، ارزش های دوره معاصر را که به سمت مادی گرایی پیش می رفت دگرگون کرده و به سوی معنویت و ارزش های الهی سوق داد؛ یکی از ارزش ها، فرهنگ جهاد و شهادت است که در سایه انقلاب اسلامی و به همت امام خمینی(ره) احیا شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این که پس از انقلاب اسلامی، جهان با ملاک دیگری در قدرتمندی به نام ایثار و شهادت آشنا شد، افزود: به جرأت می توان گفت امروز از مزایای مورد توجه در تعیین قدرت سیاسی، نظامی و فرهنگی جوامع، میزان پایبندی آنان از فرهنگ جهاد و شهادت است و برکات این قدرت را نیز طی دهه های اخیر در مقاومت های لبنان، سوریه، عراق، یمن، بحرین ودیگر کشورها شاهد بوده ایم.

 

وی تصریح کرد: در کنار دو میراث گرانبهای وقف و ایثار وشهادت که از ائمه اطهار(ع) به یادگار مانده است، به نظر رسید احیای وقف در عرصه ایثار و شهادت کمتر مورد توجه واقع شده است و از راه های ترویج فرهنگ ایثار، گسترش وقف در این حوزه با پشتوانه مردمی است.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان این که شهدا بزرگ ترین واقفان عصر کنونی هستند چرا که جان خود را وقف ارزش ها کردند، گفت: ستاد مردمی ترویج فرهنگ وقف در حوزه جهاد و شهادت سال گذشته با ابلاغ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه برای نخستین بار در خراسان رضوی تشکیل شده که حاصل آن ثبت پنج وقف در زمینه ایثار و شهادت در شهرهای مشهد، گناباد، جغتای، کاشمر و فریمان بوده است./930/202/ب3

ارسال نظرات