۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۹۰۹۴۰
رییس حوزه هنری:

هشت سال دفاع مقدس ظرفیت بزرگی برای تبیین هنر انقلاب دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه هنری با اشاره به عظمت و جایگاه دفاع مقدس، گفت: هشت سال دفاع مقدس ظرفیت بزرگی برای هنر انقلاب دارد و باید به درستی تبیین شود.
محسن مومني شريف رييس حوزه هنري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن مؤمنی شریف، رییس حوزه هنری در مراسم تجلیل از صادق آهنگران که پیش از ظهر امروز یکشنبه پنجم مهرماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، گفت: هشت سال دفاع مقدس ظرفیت بزرگی برای هنر انقلاب دارد و باید به درستی تبیین شود.

 

وی با اشاره به شخصیت صادق آهنگران و نقش وی در سال‌های دفاع مقدس، گفت: صادق آهنگران نقش بسزایی در جریان دفاع مقدس دارد و اگر پژوهش درباره دفاع مقدس انجام شود و نامی از ایشان برده نشود، کار ناقصی را شاهد خواهیم بود.

 

رییس حوزه هنری در رابطه با عوامل موفقیت وی، لطف خدا را مهم دانست و گفت: دفاع مقدس ما با هوشمندی امام، با فرهنگ عاشورا گره خورده است و مداحی رسانه نهضت عاشورا بوده است که حاج صادق از آن بهره برده است.

 

مؤمنی‌شریف با بیان اینکه به روز کردن مداحی از هنر صادق آهنگران بود، خاطرنشان کرد: صادق آهنگران مداحی را با هوشمندی از حزن و غم بیرون آورد و تم حماسی به آن بخشید و مسائل روز در نواهای ایشان جای گرفت.

 

وی با بیان اینکه زمانی غزل برای اشعار عاشقانه بود، اما نصرالله مردانی، غزل را حماسی کردند، بیان کرد: این کار به جا بود و این کار را صادق آهنگران در حوزه مداحی انجام داد، مردم ایران آهنگران را می شناختند و نوای ایشان در دل مردم نشست.

 

رییس حوزه هنری با اشاره به شرایط سختی که در  سال 62 برای رزمندگان به وجود آمده بود، گفت: بسیاری از رزمندگان رفقای خود را از دست داده بودند و شرایط غم‌انگیز بود که شهید همت از حاج صادق آهنگران خواستند تا نوحه‌ای بخوانند و همه آرام شدند./818/203/ب2

ارسال نظرات