۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۹۰۹۴۵
مدیر حوزه های علمیه کرمانشاه:

مسلمانان اجازه مدیریت حج را به نااهلان ندهند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کرمانشاه در تجمع اعتراض آمیز به جنایات آل سعود، گفت: آل سعود با اقدامات و جنایات خود در حق مسلمانان سبب نگرانی و رنج خاطر آن ها گشته است.
موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، طلاب و روحانیان حوزه های علمیه استان کرمانشاه در راستای محکوم کردن جنایات و سوء مدیریت حکومت سعودی و به شهادت رسیدن تعداد زیادی از حجاج در مناسک حج پیش از ظهر امروز با تجمع در مسجد آیت الله بروجردی استان کرمانشاه اعتراض خود را اعلام کردند.


حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه با تبریک به مناسبت اعیاد ذی الحجه عنوان داشت: اعیاد را به سربازان حضرت ولی عصر (عج)، طلاب و روحانیان حوزه های علمیه تبریک عرض می کنیم.


حجت الاسلام موسوی حادثه دلخراش منا را تسلیت گفت و ابراز کرد: ارتحال شهادت گونه زوار بیت الله الحرام و به ویژه حجاج ایرانی را به محضر صاحبان عزا و حضرت ولی عصر (عج) تسلیت عرض می کنیم که سبب تأثر و رنجش خاطر مسلمانان جهان شده است.


وی در ادامه در خصوص حج و اهمیت آن نکاتی را بیان داشت و گفت: تجمع طلاب در راستای اعلام انزجار و تنفر از خائنان به مسلمانان جهان است که با بی کفایتی مرتکب این واقعه دردناک شدند.


مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه یادآور شد: طلاب باید در خصوص تبلیغ و فعالیت در فضاهای مجازی اهتمام ویژه داشته باشند زیرا عده ای خواسته و یا ناخواسته درصدد تخریب حج و اعمال مسلمانان هستند.


حجت الاسلام موسوی عنوان داشت: نخستین خانه ای که منصوب به خداوند سبحان است جهت پناه بردن به او در مکه می باشد، خانه خدا برایش اهمیت دارد و بعضی از مسائل خط قرمزهای الهی هستند.


وی با اشاره به داستان ابابیل بیان داشت: هرکسی در هر دوره و زمانی قصد تعرض به خانه خدا را داشت از سوی ظلمان یا مصلحان و یا عذاب الهی از بین رفت و خداوند بارها به ظالمان این موضوع را نشان داده است و کسانی که قصد تخریب خانه خدا را داشتند توسط پرندگان نیست و نابودشان گردانید.


این مسؤول، مکه را ناموس خدا دانست و اظهار داشت: کعبه برای خداوند ارزشمند است و تجاوز و تخلف از حدود پروردگار سبب عذاب الهی می شود، مساجد همگی خانه خدا هستند اما بیت الله الحرام از حدود الله و نوامیس خداوند است.


حجت الاسلام موسوی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: فلسفه کعبه این است که چراغ هدایتی برای عالمیان و بشریت شود، امروز آل زبیر و اباسفیان بر خانه خداوند مسلط گشته اند، ظلم و ستم هایی که در مکه انجام می دهند اصل حج را زیر سؤال می برند.


وی با اشاره به فعالیت سایت های ضد اسلامی ابراز کرد: عده ای در فضای مجازی چهره اسلام را تخریب می کنند و با پرورش و تربیت تروریسم و گروهک های ضد شیعی و اسلامی درصدد براندازی اسلام هستند.


مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه عنوان داشت: حادثه مکه که مقدس ترین مکان برای مسلمانان است سبب نگرانی جهان اسلام شد اما بهترین سوژه تبلیغاتی برای برملا کردن حکومت آل سعود است.


حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان نباید مدیریت حج را به دست نااهلان بسپارند زیرا اداره، مدیریت ضعیف و سوء تدبیر دولت آل سعود سبب عزادار شدن مسلمانان جهان شد و عواقب این اتفاق قطعأ تا مدت ها باقی خواهد ماند.


وی در پایان حادثه عربستان و مکه را عمدی خواند و گفت: مراسم اربعین حسینی با وجود میلیون ها نفر از زائران با امنیت و آرامش برگزار شد اما دولت عربستان نتوانستند مناسک حج زائران بیت الله الحرام را به خوبی مدیریت کنند و این نشان دهنده تعمد آن ها در وظایف و مسؤولیتشان است و قطعأ هدف آن ها ایستادگی در برابر مسلمانان جهان می باشد.


گفتنی است، در پایان مراسم طلاب و روحانیان حوزه های علمیه کرمانشاه با مشت های گره کرده و شعارهای «مرگ برآل سعود»  اعتراض خود را به جنایات حکومت آل سعود و استکبار اعلام کردند./857/202/ب1

ارسال نظرات