۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۹۰۹۷۰
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه قزوین:

عربستان لیاقت و شایستگی اداره حرمین شریفین را ندارد

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که سعودی‌ها لیاقت مدیریت حرمین شریفین را ندارند، گفت: اتفاق مرگبار منا ذلت و خواری دولت عربستان را می رساند.
واقعه مناء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام علی عباسی، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه استان قزوین ظهر امروز در مراسمی به مناسبت فاجعه منا که در حوزه علمیه امام صادق(ع) با حضور طلاب و اساتید حوزه برگزار شد، با اشاره به اهمیت شهرهای مکه و مدینه از منظر قرآن کریم، گفت: مکه و مدینه از شهرهای مقدسی است که متعلق به تمام مسلمانان است و اختصاص به عربستان ندارد.

 

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید که مسجدالحرام برای مردم قرار داده شده و مسلمانان حق دارند در کمال آرامش و امنیت به ادای فرایض حج بپردازند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه قزوین در ادامه با محکوم کردن فاجعه اسفناک منا ابراز کرد: بر همگان ثابت شد که رژیم آل سعود با سوء مدیریت و بی‌کفایتی در اداره امور حجاج با فرافکنی‌های مستمر، سعی در عادی جلوه‌دادن این حادثه دارند که این بی‌تدبیری‌ها هر سال به نوعی ایجاد شده و موجب هلاکت عده‌ای از زائران می‌شود.

 

حجت‌الاسلام عباسی در ادامه در پی حادثه کشته شدن شمار زیادی از حجاج بیت‌الله الحرام تصریح کرد: اتفاق مرگبار مناء ذلت و خواری عربستان است که با حمایت از تروریسم، بزرگ‌ترین جنایات و وقایع و اتفاقات جبران‌ناپذیر را در چهار دهه گذشته، رقم زده و خانه و بارگاه امن‌الهی را به بند و زنجیر کشیده است.

 

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: آنان با کاخ نشینی‌های ضد توحیدی و اسلامی خود بنای کفر و عصیان  سرکشان و مستکبران غرب به ویژه آمریکا و اسرائیل را مقابل دیدگان جهانیان به نمایش می‌گذارند.

 

این کارشناس مذهبی با بیان این‌که حرمین شریفین و زائران آن از یادگاران حضرت ابراهیم(ع) هستند، عنوان کرد: سعودی‌ها حرمت حرمین را در هم شکسته و دل‌های زیادی از مردم جهان را به آتش و خون کشیدند و قلب امام زمان(عج) و نائب بر حقش را در غم اندوه فرو بردند.

 

حجت الاسلام عباسی در پایان گفت: با مرور عملکرد گذشته و حال کنونی رژیم سعودی، بر دولتمردان دنیا ثابت خواهد شد که این کشور، لیاقت و شایستگی خادمی زائران حرم مقدس خداوند سبحان را نداشته، بلکه تهدیدی نیز برای مسلمانان دیگر کشورها، از جمله یمن می‌باشد./873/202/ب2

ارسال نظرات