۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۹۱۰۴۵
استاد حوزه علمیه:

غدیر حقیقتی برای تمام زمان ها و مکان ها تا قیامت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرشفیعی با بیان این‌که غدیر حقیقتی برای تمام زمان ها و مکان‌ها تا قیامت است، گفت: دشمن می‌خواهد با تهاجم فرهنگی بر علیه ولایت امیرالمؤمنین(ع)، مسلمانان و به ویژه شیعیان را از معارف ناب اسلامی دور نگه دارد.
عدير غدير، جشن عيد غدير
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حچت‌الاسلام سید صادق میرشفیعی، استاد حوزه علمیه قم، در همایش استمرار غدیر تا ظهور که ظهر امروز، با مشارکت مدیریت حوزه علمیه کرمان و در محل دانشگاه پیام نور کرمان برگزار شد، اظهار داشت: غدیر یعنی امامت و امامت هم یک ضرورت قطعی است برای تمام امت ها و تا قیامت و نه فقط تا ظهور.

وی در ادامه گفت: خداوند به پیامبر(ص) این گونه می‌گوید که اگر پیام امامت علی(ع) را به مردم نرساند، گویی رسالت را کامل نکرده و اسلام کامل نشده است.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به روایات وارد شده در این موضوع خاطر نشان کرد: تمام انبیاء مقدمه آمدن خاتم الانبیاء بودند و دین پیامبر اسلام(ص) که کامل ترین دین است، کامل نمی شود مگر به اعلام ولایت و امامت امیر المومنین علی علیه السلام، که از سوی پیامبر(ص) اعلام شد.

وی با بیان این که پیامبر(ص) برای معرفی علی(ع) از سال ها قبل جریان سازی کرده بود، عنوان کرد: نمونه کامل این جریان سازی در نخستین روز دعوت از قریش بود که حضرت محمد(ص) با دعوت از قبیله خود، این گونه اعلام کردند که هرکس دعوت من را لبیک بگوید جانشین من خواهد بود، که هیچکس به غیر از امیرالمومنین به دعوت پیامبر(ص) پاسخی نداد.

حجت الاسلام میرشفیعی همچنین ابراز داشت: دشمن می خواهد با تهاجم فرهنگی بر علیه ولایت امیرالمومنین(ع) مسلمانان و به ویژه شیعیان را از معارف ناب اسلامی دور نگه دارد.


وی با اشاره به این که ولادت حضرت علی(ع) در کعبه فضیلتی است که قابل انکار نیست، افزود: اوج معرفی حضرت علی(ع) برای امامت بعد از پیامبر(ص) واقعه غدیر بود اما این معرفی به عنوان جانشین از همان ابتدا ولادت امیرالمومنین صورت گرفته و مطلب تازه ای نبود.


استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که هیچ کدام از صحابی پیامبر(ص) را نمی یابیم که این قدر با رسول الله(ص) در امور مختلف شریک باشد، اظهار داشت: وقتی این ویژگی ها را از حضرت علی(ع) می بینیم پی به مظلومیت حضرت علی(ع) می بیریم.


وی با بیان این که حقی که از ائمه غصب شده از نور آفتاب روشن تر است، تصریح کرد: ما باید نسبت به غدیر و ولایت امیر المومنین در جامعه ایجاد حساسیت کنیم و مسائل مربوط به آن را برای مردم بیان کنیم.


حجت الاسلام میرشفیعی خاطر نشان کرد: دین داری الهی یعنی تسلیم شدن در برابر حجت خدا و عبادت بدون ولایت پایانش سقوط خواهد بود هر چند همانند ابلیس هزاران سال به طول بیانجامد.


همچنین در پایان کلاس آموزش نقشه خوانی غدیر توسط حجت الاسلام علی دره زرشکی یزدی استاد حوزه علمیه قم
، برای طلاب سطح عالی حوزه علمیه کرمان برگزار شد.


گفتنی است، این جلسه به همت مدیریت حوزه های علمیه استان کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی کرمان، دانشگاه پیام نور کرمان، صدا و سیمای مرکز کرمان برگزار شده بود که در آن اساتید و طلاب سطح عالی و اساتید دانشگاه حضور داشتند./9702/202/ب2
ارسال نظرات