۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۹۱۰۴۶
رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور مطرح کرد؛

فعالیت 40 هزار مبلغ در ایام محرم امسال/ کیفی سازی فعالیت مبلغان از اهداف اصلی سازمان تبلیغات است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به فعالیت 40 هزار مبلغ در ایام ماه محرم سال‌جاری، گفت: افزایش سطح کیفی فعالیت مبلغان بر اساس نیاز‌های روز فرهنگی و اعتقادی کشور و شرایط جهان اسلام از اهداف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه است.
خاموشي

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، اظهار داشت: هر سال، سازمان تبلیغات به کمک دفتر تبلیغات اسلامی و مراجع اعزام کننده مبلغان در ایام محرم برای جذب مبلغان به مناطق اقدام و فعالیت می‏کند و سال به سال بر رونق و کمیت و کیفیت آن افزون می‏شود.

 

وی تعداد مبلغان فعال در سال 94 را 40  هزار نفر عنوان و خاطر‌نشان کرد: با توجه به تخصصی‏تر شدن کار مبلغان، آموزش خطیب و خطبا به ویژه در دفتر تبلیغات اسلامی ما کیفی‏سازی فعالیت مبلغان را در این ایام شاهد هستیم.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: شورای هیئات مذهبی کشور برای ساماندهی هیئات مذهبی در ایام محرم؛ جلسات منطقه ای، استانی و کشوری دارند و سبب می‏شود که ساماندهی امور هیئات مذهبی در سال پیش رو به نسبت سال‏های گذشته بهتر شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی افزود: ویژگی‏های جهان اسلام، بصیرت‏افزایی که در مقطع کنونی لازم است، مبلغان برای مردم داشته باشند و توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال پیش رو به ویژه با جنایات رژیم سفاک آل سعود در یمن، سوریه و عراق در حال انجام است و توصیف جهان اسلام و وضعیت کنونی‌اش از اولویت‏های سال جاری سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

وی با اشاره به روحانیان مستقر در مناطق محروم گفت: روستاهای بالای 200 خانوار و دارای امکانات خانه عالم در اولویت کاری قرار گرفته‏اند و امسال توسعه نیروهای مستقر در مناطق محروم را با توجه به برنامه مالی دولت و مصوبه مجلس شورای اسلامی است، در دستور کار داریم.

 

عضو شورای مهندسی فرهنگی کشور، تصریح کرد: با توجه به تمام مضایق بودجه‏ای ما به توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ها پرداخته‏ایم؛ اما برای بهینه‏سازی کمی و کیفی آن به طرح هیأت امنایی شدن هم سوق پیدا کرده‏ایم و مناطقی که در کشور بهره‏بردارتر هستند، سعی شده است با هیئت امنای مساجد هماهنگی داشته باشیم و تعامل با امام جماعت و هیئت امنا را با برنامه‏ریزی دقیق در استان‏های مختلف مدنظر داریم و تعدادی هم که در این طرح قرار داده‏ایم، شمار قابل توجهی است./977/ت302/ب2

ارسال نظرات