۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۹۱۰۵۲

سی‌ و هشتمین دوره مسابقات قرآن تبریز برگزار می‏شود

خبرگزاری رسا ـ سی‌ و هشتمین دوره مسابقات قرآن اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تبریز از فردا ششم مهرماه با حضور 300 نفر از علاقه‌مندان رشته‌های قرآنی برگزار می‏شود.
مسابقات قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت‌‎الاسلام خلیلی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تبریز امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری سی ‌و هشتمین دوره مسابقات قرآن اداره اوقاف شهرستان تبریز خبر داد و اظهار داشت: این دوره از مسابقات از فردا ششم مهرماه با حضور 300 نفر از علاقه‌مندان رشته های قرآنی برگزار می‏شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه تبریز خاطرنشان کرد: در سال های قبل مسابقات قرآن به صورت همزمان در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می شد که امسال براساس ابلاغیه سازمان اوقاف، مسابقات قرآن در دو رده سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال برگزار می شود.
 
وی افزود: از سویی بنابر برنامه جامع سازمان، مسابقات قرآن سنین بالای 18 سال به صورت جداگانه از فردا 6 مهر با حضور 300 نفر در رشته های قرائت، ترتیل و حفظ قرآن (حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء) آغاز می شود و مسابقات افراد زیر 18 سال در روزهای آتی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد.

 
حجت الاسلام خلیلی با بیان اینکه امسال ثبت نام فقط از طریق اینترنت صورت گرفت، ادامه داد: 300 نفر تا امروز در این دوره از مسابقات در سطح شهرستان تبریز نام نویسی کرده اند که ثبت نام از علاقمندان زیر 18 سال نیز در روزهای آتی انجام خواهد گرفت. همچنین زمان مسابقات رشته های مفاهیم، اذان، ابتهال، مدیحه سرایی نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

 
وی گفت: مسابقات قرآن برادران در سطح شهرستان تبریز از فردا، 6 مهر از ساعت 16 تا 21 در تبریز، خیابان مقصودیه، مسجد کدخداباشی به مدت سه روز طی روزهای دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه این هفته و مسابقات خواهران نیز در هفته آتی برگزار خواهد شد.

 
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تبریز خاطرنشان کرد: داوران این دوره از مسابقات از چهره های ارشد و مطرح قرآنی استان آذربایجان شرقی هستند که بعد از اعلام نظر داوران، از هر رشته 3 نفر به مرحله استانی راه می یابند.

 
حجت الاسلام خلیلی با تأکید بر لزوم جاری شدن فرهنگ قرآنی در سطح جامعه، از عموم شهروندان و علاقمندان به ساحت مقدس قرآن دعوت کرد تا با حضور در محل برگزاری مسابقات قرآن، باعث دلگرمی متسابقین و تشویق و ترغیب دیگر اقشار جامعه برای حضور در چنین محافلی باشند./935/203/ب2

ارسال نظرات