۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۹۱۰۵۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کادرسازی و تربیت نیروی کارآمد، مهم‌ترین رسالت معلمان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه کادرسازی و تربیت نیروی کارآمد مهم ترین وظیفه معلمان و مربیان است، گفت: این مهم، رسالت اصلی انبیاء و رسولان الهی نیز بوده است.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم آغاز تحصيل دانشگاه فرهنگيان بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام ابوالقاسم والمسلمین یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان، با اشاره به نقش معلمان در جامعه، اظهار کرد: باید معلمان و فرهنگیان علم و اعتقاد را در کنار یکدیگر مد نظر قرار داده و برای کسب و گسترش آنها تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه فراگیری و آموزش علم و اعتقاد به صورت توأمان سبب ماندگاری و رستگاری می شود، افزود: در این راستا می بایست معلمان و فرهنگیان آنچه را که می آموزند در خود هضم کنند تا در آینده بتوانند بر روی دانش آموزان خود تأثیر ماندگاری بگذارند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه مصلح و عامل بودن رمز مؤفقیت در عرصه های مختلف است، خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان می بایست افزون بر علم آموزی، مهارت آموزی را نیز به نسل های آینده کشور منتقل کند چرا که آموزش و علم در کنار مهارت و تجربه امری زیربنایی، کلیدی و اساسی برای توسعه هر کشور محسوب می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: دانشگاه فرهنگیان می بایست مدیریت کشور را ریل گذاری کند تا افرادی در این مرکز آموزشی تربیت شوند که آینده جامعه اسلامی را مدیریت کرده و آن را رو به جلو ببرند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه کادرسازی و تربیت نیروی کارآمد مهم ترین وظیفه و بزرگ ترین هنر معلمان و مربیان است، افزود: این مهم رسالت اصلی انبیاء و رسولان الهی نیز بوده است.

 

به گفته وی البته علم زمانی ارزش می یابد که با عمل همراه شده باشد چرا که علم بدون عمل ارزشی نداشته و ثمره ای برای مردم و جامعه ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: همچنین علم می بایست با تعهد و تهذیب همراه باشد زیرا اگر علم از اخلاق و تعهد عاری باشد نتیجه ای جز افزایش بدبختی و گرفتاری مردم نخواهد داشت.

 

محمد رحیم نوروزیان، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی هم در این آیین با بیان اینکه استان در زمینه برخی از شاخص های اقتصادی عقب ماندگی های قابل توجهی دارد، افزود: با وجود این عقب ماندگی ها، خوشبختانه خراسان شمالی از نظر نیروی انسانی جزء استان های برتر محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه البته در زمینه آموزشی نیز دانشگاه ها و مراکز آموزشی خراسان شمالی از مشکلاتی رنج می برند، خاطرنشان کرد: استانداری تلاش می کند تا این کاستی ها را برطرف کرده و شاخص های آموزشی را در این استان افزایش یابد.

 

نوروزیان با اشاره به اینکه فعالیت دانشگاه فرهنگیان در کشور بسیار باارزش است، گفت: این دانشگاه وظیفه مهم تربیت معلم را بر عهده دارد و می بایست با درک حساسیت این رسالت، تلاش خود را برای ارتقای شاخص های آموزشی افزایش دهد.

 

وی با تأکید بر توجه به اخلاق در کنار دانش آموزی، تصریح کرد: با توجه به اینکه در عرصه سیاست تا حدی دچاربی اخلاقی شده ایم اکنون جامعه ما بیش از آنکه به معلم اخلاق نیاز داشته باشد به مرد اخلاق نیازمند است./9314/202/ب3

ارسال نظرات