۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۹۱۰۶۴
شمخانی:

دولت سعودی به جای خدمت به حجاج بحث تجاوز به یمن را دنبال می کند

خبرگزای رسا ـ شمخانی حادثه بزرگ منا را به دلیل ناکارآمدی و تغییر اولویت‌های دولت سعودی نسبت به موضوع رسیدگی به مسائل حجاج است دانست و بیان کرد: دولت سعودی به جای خدمت به حجاج بحث تجاوز به یمن را دنبال می کند و همین موضوع حوادثی چون منا را به پی دارد.
شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ظهر امروز یکشنبه پنجم مهر در جمع خبرنگاران در گلزار شهدای اراک بیان کرد: امروز جهان اسلام در حد فاصل عید قربان و عید غدیر که بهترین اعیاد دینی مسلمان است، شاهد تلخ ترین حادثه تاریخی ممکن در مقدس ترین اماکن دینی بوده است.

 

آمادگی ایران اسلامی برای کمک به تمامی مجروحان حادثه منا

دبیر شورای عالی امنیت ملی، حادثه بزرگ منا را به دلیل ناکارآمدی و تغییر اولویت‌های دولت سعودی نسبت به موضوع رسیدگی به مسائل حجاج است دانست و بیان کرد: دولت سعودی به جای خدمت به حجاج بحث تجاوز به یمن را دنبال می کند و همین موضوع حوادثی چون منا را به پی دارد.

 

شمخانی خاطر نشان کرد: ایران آمادگی خود را برای کمک به تمامی مجروحان اعلام کرده و از ظرفیت‌های خود برای کمک به مسلمانان نهایت استفاده را خواهد کرد اما متأسفانه دولت سعودی همکاری لازم را با پزشکان ایرانی نداشته است.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح داشت: به دلیل حساسیت موضوع شورای امنیت ملی از همان لحظات نخست و در این راستا ستادی را تشکیل داد تا مجروحان، مفقودان و متوفیان را شناسایی کرده و اسباب راحتی و رضایت زندگان را فراهم کند.

 

رسیدگی به وضعیت مجروحان و متوفیان کشور

شمخانی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در خصوص ابعاد مختلف سیاسی، حقوقی و فنی این حادثه در سطح همکاری با دولت سعودی و در سطح جهان اسلام وارد عمل شده و کنار رسیدگی به وضعیت مجروحان و متوفیان کشور، اعلام کرده این ظرفیت را دارد که به تمام کسانی که در این حادثه آسیب دیده‌اند، خدمت رسانی کند.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امیدواریم دولت سعودی همکاری لازم را انجام دهد تا بتوانیم به سرعت اجساد متوفیان و قربانیان را تحویل خانواده هایشان دهیم و مجروحان را با سلامت کامل به ایران منتقل کنیم.

 

بخش مهمی از وضعیت برجام مربوط به سایت خنداب اراک است

شمخانی در رابطه با موضوع برجام گفت: بخش مهمی از وضعیت برجام مربوط به سایت خنداب اراک است و امروز این مهم مراحل آخر را در مجلس شورای اسلامی طی می کند تا زمینه های اجرایی قوی تری پیدا کند.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه بیان کرد: استان مرکزی از جمله استان های کشور بود که در دوران هشت سال دفاع مقدس مورد بمباران های زیادی قرار گرفت و حضور من در گلزار شهدای اراک به خاطر تجدید میثاق دوباره با شهدای و رزمندگان این دوران است./842/پ202/ش

ارسال نظرات