۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۲۹۱۰۸۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ غبار روبی مزار شهدا در عجب‌شیر، پرداخت سرانه بیمه 10 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان و تجلیل از 66 خانواده شهید بهزیستی استان از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر امروز در آیین غبار روبی مزار شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه برای نسل کنونی ضروری بوده چراکه در این صورت جامعه در مسیر آرمان های اسلام و انقلاب حرکت خواهد کرد.


وی با بیان این‌که هفته دفاع مقدس یادآور رشادت های رزمندگان اسلام بوده و آن دوران پر از حماسه و ایثار حقیقتی، همیشه زنده است وهرگز فراموش نمی شود، خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس هفته بزرگداشت همه رشادت ها و جانفشانی ها است که هشت سال در کشور ما اتفاق افتاد و باید از ارزش ا و فرهنگ این دوران حفاظت کنیم.


سرانه بیمه 10 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان پرداخت شد

خالد سیار، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی گفت: در سه ماهه دوم سال‌جاری سرانه بیمه بیش از 10 هزار خانوار تحت حمایت به مبلغ 22 میلیارد ریال به حساب تامین اجتماعی واریز شده است.


وی با اشاره به این‌که از این تعداد 4 هزار و 761 را خانوار سرپرست زن شهری و 5 هزار و 332 را مشمولان طرح‌های خوداشتغالی تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: تاکنون 73 خانوار در اثر دریافت مستمری از تامین اجتماعی از کمک معیشت کمیته امداد استان منفک شده‌اند که سهم سه ماهه گذشته 13 خانوار است.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اظهار داشت: سال گذشته بیش از 82 میلیارد ریال حق بیمه 10 هزار خانوار تحت پوشش توسط این نهاد پرداخت شده است. کمیته امداد با بهره‌گیری از اعتبارات داخلی و جذب کمک‌های مردمی در راستای توانمندسازی و رفع مشکلات نیازمندان گام برمی‌دارد.


تجلیل از 66 خانواده شهید بهزیستی استان

محسن ارشدزاده، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در نخستین یادواره شهدای بهزیستی آذربایجان شرقی با گرامیداشت ایام دفاع مقدس اظهار کرد: فرزندان بهزیستی در زمان جنگ و دوران دفاع مقدس احساس تکلیف کردند و برای دفاع از کشور، راهی جبهه های جنگ شدند، با این حال این شهدا بسیار گمنام و مظلوم بودند و اکنون بسیاری از آنها نام و نشانی ندارند.


وی با بیان این‌که 66 خانواده شهید بهزیستی در آذربایجان شرقی داریم، خاطرنشان کرد: یازده نفر از همکاران بهزیستی فرزندان شهدای دفاع مقدس هستند و  23 خواهر شهید و 25 برادر شهید و دو کارمند شهید و دو همسر شهید در بهزیستی استان داریم.


مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی اعلام کرد: 156 همکار ایثارگر در بهزیستی استان فعالیت می کنند که از این تعداد 5 نفر آزاده، 27 نفر جانباز، 35 نفر رزمنده، 21 نفر فرزند جانباز می باشند.


کار بازسازی خانه پدری استاد شهریار امسال به پایان می رسد

علی باستان، رییس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بستان آباد با بیان این‌که کار بازسازی خانه پدری استاد شهریار امسال تکمیل می شود، اظهار داشت: خانه پدری استاد شهریار با 60 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال جاری افتتاح می شود.


وی با بیان این‌که برای تکمیل این طرح بیش از چهار میلیارد ریال هزینه می شود، گفت: بخشی از این اعتبارات از سوی یک خیر تامین شده است، که برای تکمیل آن یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار دولتی اختصاص یافته است./935/203/ب2

ارسال نظرات