۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۹۱۰۸۴
دبیر شورای عالی امنیت ملی:

روحانیان در حوزه اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کنند/ برجام به تنهایی تمام مشکلات کشور را برطرف نمی کند

خبرگزای رسا ـ دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که جامعه روحانیان در حوزه اقتصاد مقاومتی نقش محوری بر عهده دارد و باید نقش آفرینی کند گفت: روحانیان باید با به روز کردن اطلاعات، جلسات محتوایی با حوزه های تخصصی و جمع بندی پیشنهادات و مشکلات، نقش هدایتگری خود را به بهترین شکل پیش ببرند.
شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ظهر امروز یکشنبه پنجم مهر در جلسه شورای اداری استان مرکزی که در سالن جلسات غدیر استانداری برگزار شد با بیان این که امروز سطح انتظارات و مطالبات مردم را بالا‌ برده‌ایم گفت: همگان بدانند برجام به تنهایی نمی‌تواند تمامی مشکلات موجود در کشور را برطرف کند.

 

اجازه نمیدهیم کسی از خطوط قرمز عبور کند

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اخیرا و در پی بازدید تشریفاتی آمانو مباحثی مطرح شد از جمله اینکه عده‌ای گفتند مباحثی که در رابطه با نمونه‌برداری آمانو صورت گرفته با واقعیت یکی نیست و یا اینکه از خطوط قرمز عبور شده است و هر دو این‌ها بی‌انصافی است.

 

شمخانی افزود: ما سربازان رهبری هستیم و اجازه نمی دهیم کسی از خطوط قرمز عبور کند و آنچه رخ داده با رعایت ملاحظات امنیت ملی و با رعایت خطوط قرمز بوده و این بی‌انصافی‌ها شایسته نظام نیست.

 

اقتصاد مقاومتی دستورالعملی سرسری و یا شعار گونه نیست

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که جامعه روحانیان در حوزه اقتصاد مقاومتی نقش محوری بر عهده دارد و باید نقش آفرینی کند گفت: روحانیان باید با به روز کردن اطلاعات، جلسات محتوایی با حوزه های تخصصی و جمع بندی پیشنهادات و مشکلات، نقش هدایتگری خود را به بهترین شکل پیش ببرند.

 

شمخانی با بیان این که اقتصاد مقاومتی دستورالعملی سرسری و یا شعار گونه نیست اظهار کرد: امروز دغدغه اصلی ترکیبی از مربع ارکان نظام اداری، نمایندگان مجلس، کارگزاران، مردم و روحانان باید ساماندهی مسایل اقتصادی با الگوی کارآمد اقتصاد مقاومتی باشد و در این خصوص باید از اقدامات کلیشه ای و مسایل شعاری فاصله گرفت.

 

سعودی‌ها باید در رابطه با موضوعات پیش آمده پاسخگو باشند

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که ظرفیت فکری سعودی‌ها محدود بوده و ضعف مدیریتی دارند خاطر نشان کرد: آل سعود مانند صدام می خواستند که در طول مدت کوتاهی تکلیف یمن را روشن کند اما با گذشت چندین ماه نه تنها تکلیف یمن روشن نشد بلکه مرزهای جنوبی عربستان دچار حادثه شد.

 

شمخانی با تآکید بر این که سعودی‌ها باید در رابطه با موضوعات پیش آمده پاسخگو باشند گفت: سعودی ها اگر پاسخی ندارند که به‌طور حتم نیز ندارند بایستی تعیین تکلیف شوند که دیگر از این‌گونه حوادث در منا رخ ندهد در این راستا دولت ایران اسلامی تمامی مسؤولان سیاسی و حقوقی خود را مکلف کرده که این موضوع را پیگیری و تعیین تکلیف کنند.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به این که  استان مرکزی یکی از استان های پیشرو در تعداد نخبگان فرهنگی و همچنین در دوران دفاع مقدس نیز خدمات کلیدی را ایفا کرده است، اظهار کرد: استان مرکزی باید به عنوان نمونه در کشور برای نهضت مقابله با فساد مالی و حذف فرهنگ پارتی بازی پیشگام شود و گام بردارد./842/پ202/ش

ارسال نظرات