۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۲۹۱۰۹۱
دبیر شورای عالی امنیت ملی:

پذیرفتن برجام به معنای اتمام چالش‌ها نیست/ نباید به هیچ دشمنی خوش‌بین بود

خبرگزای رسا ـ دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: پس از پذیرفتن قطعنامه 598 عراق و منافقان به ایران حمله کردند و امروز ما برجام را پذیرفته و اجرا می‌کنیم ولی مفهومش این نیست که کسی دیگر ما را به چالش نمی‌کشد و همه مشکلات مرتفع می شوند.
شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بعد از ظهر امروز یکشنبه پنجم مهر در مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس استان مرکزی که در مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب اراک برگزار شد بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس وحدت بین نیروهای ارتش، سپاه پاسداران، بسیج و نیروی های مردمی به گونه ای بود که رزمندگان برای شهادت، از یکدیگر سبقت می گرفتند.

 

رزمندگان اسلام با ایثار و مقاومت توطئه های صدام را نقش بر آب کردند

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که صدام زمانی که جنگ را آغاز کرد آرزو داشت ظرف مدت کوتاهی به اهداف خود از طریق نظامی دست یابد گفت: رزمندگان اسلام با اطاعت محض از امام راحل و تقویت روحیه ایثار و مقاومت در وجود خود همه توطئه های صدام را نقش بر آب کردند.

 

شمخانی با اشاره به این که عراق خود را دروازه دفاع از تمدن عربی می‌دانست که با حمله نظامی به دنبال اقتدار و تولید قدرت بود بیان کرد: صدام در حمله خود به خاک ایران سه هدف حداقلی،حد وسطی و حداکثری را دنبال کرد و سعی داشت با برنامه ریزی این سه هدف خاک ایران را به تصاحب خود درآورد.

 

امروز ما برجام را پذیرفته و اجرا می‌کنیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که پذیرفتن برجام به معنای اتمام چالش‌ها نیست و امکان افزایش آن‌ها وجود دارد گفت: پس از پذیرفتن قطعنامه 598 عراق و منافقان به ایران حمله کردند و امروز ما برجام را پذیرفته و اجرا می‌کنیم ولی مفهومش این نیست که کسی دیگر ما را به چالش نمی‌کشد.

 

شمخانی تصریح کرد: زمانی که توافق کردیم همگان شاهد بودند که حملات به سمت ما بیش‌تر شد و این نشان داد که احساس آسودگی نباید داشته باشیم و گفته می‌شود که نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی بعد از پذیرفتن قطعنامه بیش‌تر می‌شود و باید مجهز بود.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر این که نباید به هیچ دشمنی خوش‌بین بود گفت: ایران اسلامی مذاکره را در حالی آغاز کرد که به تفاهم برسد و در این راستا تلاش‌ باید هم‌چنان در زمان جاری بودن مذاکرات نیز ادامه داشته باشد.

 

پیشکسوتان دفاع مقدس باید وحدت و همدلی آن دوران دفاع مقدس را حفظ کنند

شمخانی با بیان این که پیشکسوتان دفاع مقدس باید وحدت و همدلی آن دوران دفاع مقدس را حفظ کنند گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس باید با بازگو کردن خاطرات آن دوران سعی در زنده نگه داشتن آنها داشته باشند و با تشریح و تبیین آرمان های امام راحل و شهدا روحیه مقاومت و ایثار گری را در جامعه اسلامی نهادینه کنند.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره  به این که رزمندگان استان مرکزی در دفاع مقدس به خوبی نقش آفرینی کردند گفت: رزمندگان استان مرکری در تمامی عملیات ها به خصوص عملیات مرصاد، بیت المقدس و مطلع الفجر نقش های مهم و بسزایی را بر عهده داشتند./842/پ202/ش

ارسال نظرات