۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۲۹۱۱۰۳
امام جمعه شهرستان نیر:

حادثه منا نشانگر بی تدبیری و بی کفایتی آل سعود در اداره حج است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان نیر با اشاره به کارشکنی های آل سعود علیه امت اسلامی، گفت: حادثه منا نشانگر بی تدبیری و بی کفایتی آل سعود در اداره حج است.
امام جمعه شهرستان نير

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی، امام جمعه شهرستان نیر، عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیر با تسلیت حادثه منا و جان باختن تعداد بیشماری از امت اسلامی و حجاج ایرانی، خاطرنشان کرد: این حادثه نشان داد که رژیم فاسد آل سعود جز بی‌تدبیری و بی‌برنامگی هیچ حرکت و اقدامی نمی‌تواند در مسیر تقویت جبهه جهان اسلامی انجام دهد.

 

وی کارشکنی‌های آل سعود را علیه امت اسلامی و کشتار مردم مظلوم یمن یادآور شد و اضافه کرد: این رژیم باید منتظر زوال و نابودی همیشگی خود باشد.

 

حجت الاسلام مقدسی در ادامه فلسفه وجودی مکتب اسلام و آیین‌های ارزشمند آن را غنای فرهنگی و معرفتی و در نقطه مقابل مقابله با هرگونه ظلم و تعدی توصیف کرد و افزود: ما مناسبت‌های ارزشمندی را در پیش رو داریم که در پایان این هفته عید غدیر خم به عنوان عید واقعی امت اسلامی و روز جانشینی امام علی (ع) در حجه الوداع است که باید مسلمانان این عید بزرگ را با تمام ابعاد و حوادث رخ داده در آن مورد توجه قرار داده و به زوایای آن بها بدهند.

 

وی عید غدیر را عید ولایت و تکمیل شدن فرهنگ معنوی ولایت‌پذیری در جامعه توصیف کرد و ادامه داد: ایام عید غدیر خم بهترین فرصت برای تبیین اهمیت ولایت در جامعه اسلامی است.

 

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه با اشاره به نزدیکی به ماه محرم، اظهار داشت: با پایان ماه ذی‌الحجه مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا آغاز می‌شود که انتظار می‌رود امسال همه این مراسم‌ها به نقطه وحدت و همگرایی امت اسلامی تبدیل شود.

 

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر برخی از بدعت‌های ناروا وارد عزاداری‌ها و حتی آیین‌های جشن و سرور مذهبی و ملی شده در حالی که دشمنان شیعیان و مسلمانان با دیدن این بدعت‌های ناروا هجمه‌های سنگینی را علیه امت اسلامی انجام می‌دهند.

 

وی با یادآوری اینکه در آستانه ماه محرم باید مراقبت بیشتری از این حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام داد تا برخی اقدامات به تضعیف فرهنگ غنی شیعی و جامعه اسلام منجر نشود، تصریح کرد: فرهنگ عاشورا و ایام محرم نقش سازنده‌ای در قوام جامعه اسلامی داشته و باید توجه ویژه‌ای به این ابعاد گسترده کار شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی نیر نقاط ضعف هیات‌ها و دسته‌های عزاداری را یادآور شد و گفت: باید تمام برنامه‌های مناسبتی ما به ویژه عزاداری در ماه محرم و صفر با محتوای غنی و انسجام بیشتر انجام شود./937/202/ب1

ارسال نظرات