۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۲۹۱۱۰۴
امام جمعه موقت نجف‌آباد:

عاملان حادثه منا، خائن به خدا و رسول هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ایوبی عامل بروز ضایعه منا را بی کفایتی و بی لیاقتی آل سعود دانست و گفت: عاملان این ضایعه خائنان به خدا و رسول هستند و سرزمین وحی به دست افراد بی کفایت و بی لیاقت افتاده است.
حجت الاسلام ايوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام حیدرعلی ایوبی، امام جمعه موقت نجف‌آباد، در یادواره شهدای نجف‌آباد که امشب به مناسبت هفته دفاع مقدس در مسجد جامع نجف‌آباد برگزار شد، با تسلیت فاجعه خونبار منا گفت: کشته شدن حدود 2 هزار نفر از حجاج بیت الله الحرام یکی از اسفناک ترین حوادثی است که در طول دوران برگزاری حج روی داده است. 

 

وی مهمترین عامل بروز این ضایعه اسفناک را بی مدیریتی و بی لیاقتی آل سعود بیان داشت و افزود: وقتی کسانی که خود را خادم الحرمین می دانند، همه فکرشان در بمباران مردم مظلوم یمن و تجهیز و کمک به داعش باشد، برگزاری موسم حج برایشان بی اهمیت می شود.

 

حجت الاسلام ایوبی در ادامه تصریح کرد: آل سعود و وهابیت از آن طرف در کشور یمن و دیگر کشورهای اسلامی به کشتار مسلمان و شیعیان پرداخته و از این سو در خود کشورشان مراسمی را که هر سال با یک جمعیت مشخص برگزار می شود، با بی لیاقتی هزاران حاجی را قربانی کردند.

 

وی عاملان این ضایعه را خائنان به خدا و رسول بیان کرد و افزود: سرزمین وحی، که هر ساله میعادگاه میلیون ها عاشق چشم انتظار است، به دست افراد بی کفایت و بی لیاقت افتاده است که نه تنها حرم امن الهی بلکه جهان اسلام را به خاک و خون کشیده اند.

 

امام جمعه موقت نجف‌‌آباد با بیان این که کشته شدگان منا، از مقربان پیشگاه الهی هستند، بیان داشت: خون های مظلومانی که در منا ریخته شد، ضیوف الرحمانی بودند که به جای گرفتن عید عبودیت و بندگی بعد از مراسم حج، مظلومانه به دیار حق شتافتند و امروز جهان اسلام شاهد خون های زیادی است که از سوی همین خائنین به اسلام ریخته می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس، گفت: مهمترین وظیفه ما در دوران بعد از دفاع مقدس، حفظ و پاسداشت راه شهیدان است که مهم ترین ابزار در این راه، برگزاری یادواره های شهدا است.

 

حجت الاسلام ایوبی درباره جایگاه پایگاه های بسیج در حفظ ارزش های دفاع مقدس افزود: پایگاه های بسیج مشعل داران و علم داران راه انقلاب هستند که در دوران دفاع مقدس با حضور پرشور در میدان نبرد و امروز با برپایی این گونه یادواره ها نقش مهمی در  انقلاب اسلامی داشته اند.

 

در ادامه این مراسم، مجتبی اسماعیلی از جانبازان و راویان هشت سال دفاع مقدس، به بیان خاطراتی از دوران جنگ پرداخت و گفت: برگزاری یادواره شهدا، در اصل احیاء و زنده شدن خودمان است.

 

وی در ادامه بیان داشت: مهم ترین وظیفه امروز ما انتقال فرهنگ شهادت به نسل های آینده است و همان گونه که شهدا در آن زمان اسلحه به دست گرفتند، امروز قلم های ما در میدان فرهنگی، همان اسلحه دیروز برای مقابله با دشمنان است.  

 

لازم به ذکر است، یادواره شهدای نجف آباد با عنوان "گنجینه های افلاکی" با همت حوزه حضرت زهرا(س)، حوزه امام حسن مجتبی(ع) و سپاه ناحیه نجف آباد برگزار شد که در پایان این مراسم از پدر شهیدان ایزدی که سه فرزند خود را در راه انقلاب تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، تجلیل و تقدیر شد./1306/202/ب1

ارسال نظرات