۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۲۹۱۱۰۵
شمخانی:

ایران اسلامی مقتدرترین و با ثبات ترین کشور منطقه‌ است

خبرگزای رسا ـ دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که ایران اسلامی مقتدرترین و با ثبات ترین کشور منطقه‌ است، گفت: این مهم ناشی از رفتار کشورمان در 37 ساله گذشته است و در این راستا امروز دانشگاه و تشکل‎های مختلف دانشجویی ‌و بسیج دانشجویی باید ادامه دهنده راه شهدا باشند.
شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز یکشنبه پنجم مهر در همایش دفاع مقدس و دانشگاه که در دانشگاه اراک برگزار شد با بیان این که دانشگاه محل تربیت مدیران آینده کشور است، اظهار کرد: دانشگاه باید در خصوص نقش‌آفرینی خود در تولید ثروت در یک زمان‌بندی معین نیز پاسخگو باشد.

 

نقش دانشجویان در هشت سال دفاع مقدس

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که در هشت سال دفاع مقدس تعداد بسیار زیادی از شهدا را دانشجویان تشکیل می‌دادند اظهار داشت: جوانان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند که بنیانگذاران سپاه پاسداران دانشجویان بودند و همچنین بنیانگذار سپاه اراک نیز شهید رحیم آنجفی بود که این فرد نیز دانشجو بود.

 

شمخانی با بیان این که دانشگاه محل پرورش نسل آینده مدیران است خاطر نشان کرد: امروز باید قدرت مغناطیسی شهیدان بزرگی مانند شهید کریمی، صیاد شیرازی، همت را تبدیل به آهنربایی کنیم تا همه را جذب کند و همگان باید بدانند این بزرگان افسانه نبودند.

 

دانشجویان کشور را به سوی رشد و توسعه سوق دهند

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر این که امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیروهای جوان ظرفیت های درونی کشور هستند گفت: دانشجویان غیور کشورمان باید به خوبی مدیریت آینده ایران اسلامی را به عهده بگیرند و همچنین کشور را به سوی رشد و توسعه سوق دهند.

 

شمخانی خاطرنشان کرد: یکی از عبرتهایی که دانشگاه میتواند از جنگ بگیرد این است که همه حرفها را بشنود و اگر حرفی خواستگاه داخلی داشت پاسخ دهد و اگر خاستگاه خارجی دارد از جواب دادن معذور است.

 

اقتصاد مقاومتی و راه اندازی و توسعه مراکز دانش بنیان

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به این که کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها رفتارهای اتفاقی و بدون تفکر نیستند، بلکه مبتنی بر راهبرد هستند گفت: امروز در ایران اسلامی دانشگاه باید بگوید که چه نقشی در توسعه فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، تولید، راه اندازی و توسعه مراکز دانش بنیان، کوچک کردن دولت و کاهش فساد ایفا کرده است.

 

شمخانی در ادامه با بیان این که ایران اسلامی مقتدرترین و با ثبات ترین کشور منطقه‌ است گفت: این مهم ناشی از رفتار کشورمان در 37 ساله گذشته است و در این راستا امروز دانشگاه و تشکلهای مختلف دانشجویی‌و بسیج دانشجویی باید ادامه دهنده راه شهدا باشند.

 

شایان ذکر است، در این مراسم از خانواده چند تن از شهدای اراک با اهدای لوح سپاس از سوی دبیر شورای عالی امنیت ملی و محمود استاندار استان مرکزی و جمعی از مسؤولان استانی تجلیل شد.


گفتنی است، شرکت در نشست شورای اداری استان مرکزی و سخنرانی در جمع پیشکسوتان جهاد وشهادت استان مرکزی از دیگر برنامه های سفر یک روزه دریابان شمخانی به اراک بود./842/202/ب1

ارسال نظرات