۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۲۹۱۱۲۳
مربی برنامه‌های فرهنگی کودک و نوجوان:

کودکان را با شرایط اجتماعی روز آشنا کنیم

خبرگزاری رسا ـ مربی برنامه های فرهنگی کودک و نوجوان گفت: خانواده ها بکوشند شخصیت کودک را طوری شکل دهند که آنان به آسودگی با محیط اطراف و مردم اجتماع خویش سازگاری بیابند و در زندگی روزمره خود دچار مشکلات اساسی نباشند.
حجت الاسلام بناکرماني

حجت الاسلام محمد رضا بناکرمانی مربی کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: اگر خواسته باشیم معارف دینی و اسلامی در میان کودکان و جوانان ماندگار شود باید نگاه تخصصی به آن داشت و با زبان و ادبیات خاص  این مسائل را آ‌موزش داد.


طلبه سطح سه حوزه علمیه خراسان با توجه به اینکه شخصیت کودک همچون لوح سفیدی است که هر چه در آن بنویسی ماندگار است تصریح کرد: یکی از مخاطبان مهّم و آسیب پذیر در تبلیغ دینی، کودکان و نوجوان ها هستند که توجه به نوع نیاز، سطح فکری و رشد عقلانی آنان، می طلبد که مدل ها و شیوه های تبلیغی خاص ویژه آنان طراحی و عملیاتی کرد.


حجت الاسلام بناکرمانی خاطر نشان کرد: با توجه به این شعر که چون سروکارت با کودک افتاد از زمان کودکی باید گشاد گفت اگر بتوانیم زبان کودک را بلد باشیم کودک این را می پسندد و قطعا کسی موفق خواهد بود که این تاثیر گذاری را داشته باشد.


وی هدف از اجرای برنامه های فرهنگی برای قشر کودک را تبلیغ دین دانست و یادآور شد: یکی از  اهداف اصلی یک روحانی و یک طلبه تبلیغ معارف دین به نحوه های مختلف  می باشد و  دیگری اینکه باید لباس روحانیت را در دل کودک جا داد که این ماندنی است.


حجت الاسلام بنا کرمانی گفت: وقتی دل کودک رو به دست بیاری یعنی دل کل خانواده رو به دست آوردی، چون کل خانواده درگیر این قضیه می شوند و این قطعا در اینده تاثیر گذار و  باعث شکل گیری شخصیت کودکان خواهد بود.

 

طلبه سطح سه حوزه علمیه خراسان افزود: عوامل زیادی در خانواده وجود دارد که باعث می‌شود رفتار کودکان و نوجوانان تحت تأثیر قرار گیرد یکی از این عوامل فضای روانی و عاطفی خانواده است که اگر روابط و تعاملات روانی، عاطفی بین اعضای خانواده مستحکم باشد تقلید در کودک شکل می‌گیرد.


وی  عنوان کرد: خانواده ها بکوشند شخصیت کودک را طوری شکل دهند که آنان به آسودگی با محیط اطراف و مردم اجتماع خویش سازگاری بیابند و در زندگی روزمره خود دچار مشکلات اساسی نباشند و کودک را چنان پرورش دهند که در تمام مراحل زندگی دارای شخصیتی انسانی باشند.

 

خاطر نشان می شود حجت الاسلام محمد رضا بنا کرمانی از طلاب سطح سه حوزه علمیه خراسان و مجری برنامه های فرهنگی کودک و نوجوان در مراکز حوزوی و غیر حوزوی استان خراسان رضوی  می باشد./859/302/ب3

ارسال نظرات