۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۲۹۱۱۷۷
مدیر حوزه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان:

بی‌کفایتی رژیم آل سعود عید مسلمانان را تبدیل به عزا کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه دارالعلم اسلامی آیت‌الله اعتمادی کاشان گفت: کشتار حجاج نشان از بی‌کفایتی دولت عربستان و آل سعود دست نشانده استکبار جهانی است.
حجت الاسلام سيد عباس شريفيان

حجت الاسلام سید عباس شریفیان آرانی، مدیر حوزه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب تأکید داشت دولت سعودی موظف است مسؤولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ بپذیرد و به لوازم آن به قاعده حق و انصاف عمل کند، گفت: از امام صادق(ع) روایت است هر کس در حال احرام بمیرد روز قیامت از بزرگترین هراس در امان باشد خداوند او را لبّیک گویان برانگیزد.

 

وی افزود: هر کس در یکى از دو حرم مکه و مدینه بمیرد خداوند او را در زمره کسانى برانگیزد که از عذاب خدا در امان باشد و هر کس در فاصله میان دو حرم بمیرد، دفتر و دیوانى براى محاسبه اعمال او گشوده نخواهد شد.

 

مدیر حوزه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان با انتقاد از بی توجهی رسانه های اجتماعی غرب به حادثه شهادت زائران حرم الهی، گفت: دشمن خبیث و جنایتکار برای زیر سؤال بردن مقدسات شیعه هر کاری اقدامی انجام می دهد تا مسلمانان تجمع نداشته باشند.

 

وی با تأکید بر هوشیاری مسلمانان و پاسخ گویی به شبهات مطرح شده از سوی دشمنان، افزود: طلاب پاسخگوی مسائل عقیدتی و سیاسی در این زمینه باشند تا بی تدبیری سعودی ها در برنامه ریزی برای یک مراسم معین و مشخص تبیین شود.

 

به گفته وی، صدور بیانیه از سوی علما و اعلام عزا از سوی رهبر معظم انقلاب، موضع مسلمانان عالم را مشخص نمود تا با هوشیاری مسلمانان سراسر جهان، آل سعود نتواند تقصیرات را به عهده حجاج بیاندازد.

 

بی کفایتی شیطانی رژیم آل سعود عید قربان امت اسلام را تبدیل به عزا کرد

حجت الاسلام شریفیان گفت: آل سعود بی کفایت از عناصری است که از سوی استکبار جهانی مأمور به انجام چنین جنایاتی شده، از این رو این جنایت باید از سوی کشورهای اسلامی در مجامع بین المللی پیگیری شود.

 

مدیر حوزه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان با تأکید بر این که فاجعه منا با هدف کمرنگ کردن تجمع مسلمانان در منا انجام شده است، گفت: این اقدامات از سیاست های انگلیس است تا شاهد کنگره اسلامی مسلمانان در دنیای اسلام نباشند.

 

وی با یادآوری حوادث متعدد حج امثال، گفت: مقامات ایرانی پس از حادثه منا درخواست حضور گروه های امدادی در محل حادثه را داشته اند که عوامل سعودی اجازه به حضور تیم امدادی ایران نداده است.

 

اجتماع میلیونی مسلمانان رژیم غاصب اسرائیل وآمریکا را به لرزه انداخته است

به گفته وی، آل سعود علی رغم انتظار، بعد از وقوع فاجعه منا به بمباران مردم یمن و به به خاک و خون کشیدند آنها ادامه می دهد.

 

حجت الاسلام شریفیان با تأکید بر این که نفوذ سیاسی از نفود اقتصادی خطرناک تر است، گفت: آمریکا و انگلیس با نفوذ خود در منطقه به جنایت می پردازند، گفت: امت اسلامی باید هوشیار باشد و دولت های اسلامی باید پیگیر جنایات آل سعود ومحکوم کردن آن باشند.

 

مدیر حوزه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان با اظهار تأسف از انتخاب عربستان به عنوان رییس حقوق و بشر، گفت: با حقوق بشری که سازمان های بین المللی مدنظر دارند، اجرای حقوق بشر افسانه ای بیش نیست.

 

حجت الاسلام شریفیان تأکید کرد: رژیم آل سعود نزد جهانیان روز به روز منفورتر می شود وجنایات گسترده شان امروز برای همگان در جهان روشن است./1307/302/ب3

ارسال نظرات