۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۹۱۱۸۰
حجت الاسلام زائری:

دین در همه عرصه ها و زمان ها جواب می دهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه گفت: اعتقاد ما بر این است که باید در دنیای جدید فعالانه زندگی کرده و از سوی دیگر مؤمنانه در جامعه حاضر شویم و با این اعتقاد که دین در همه عرصه ها و زمان ها جواب می دهد، به دین نگاه کنیم.
حجت الاسلام زائري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام محمدرضا زائری شب گذشته در دومین جلسه از سلسله نشست ها با موضوع "سبک زندگی شما چگونه است؟" که به منظور تبیین روابط همسایگی و فرهنگ آپارتمان نشینی برگزار شد مصداق عینی تفکرات، افکار، نگرش ها و اعتقادات هر فرد را سبک زندگی او دانست و گفت: نمونه افکار و طرز تلقی هر فرد در مدل زندگی او مشخص می‌شود و سبک زندگی هر فرد مصداق عینی تفکرات آن شخص محسوب می‌شود.

 

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه با اشاره به حوادث رخ داده در سرزمین منا بیان کرد: هیچ اتفاقی در دنیا گم نشده و از بین نمی‌رود و تمام مسائل و مشکلاتی که در این سفر برای حجاج اتفاق افتاده برای آینده و سرنوشت آل سعود از بمب اتم بدتر بوده و در نابودی آنها تأثیر مستقیم دارد.

 

وی با بیان این که در دنیایی زندگی می کنیم که ناگزیر فناوری و تکنولوژی در آن وجود دارد، تصریح کرد: در دنیایی زندگی می کنیم که فناوری و تکنولوژی در آن وجود داشته و ما نیز کسانی هستیم که تلاش می‌کنیم در این دنیای جدید دین دارانه زندگی کنیم البته قبول دارم که این موضوع خیلی سخت است، از سویی اقتضائات دوره جدید وجود دارد و از سوی دیگر گزینه زندگی مؤمنانه را نیز انتخاب کرده و از همین رو ما با مشکل مواجه هستیم.

 

حجت الاسلام زائری با اشاره به این که عده ای معتقد هستند که دین جایی در دنیای فعلی ندارد، خاطرنشان کرد: برخی معتقدند که دین در دنیا کاربردی نداشته و از همین رو باید کنار رود و عده دیگر تکنولوژی و اقتضائات عصر حاضر را نپذیرفته و می گویند که ما به دور از همه این ها زندگی می کنیم.

 

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه ادامه داد: اما در بین این دست عقیده‌ها اعتقاد ما بر این است که باید در دنیای جدید فعالانه زندگی کرده و از سوی دیگر مؤمنانه در جامعه حاضر شویم و با این اعتقاد که دین در همه عرصه ها و زمان ها جواب می دهد، به دین نگاه کنیم.

 

وی با بیان این که یکی از مظاهر زندگی اجتماعی، زندگی در کنار همسایه ها است، اظهار کرد: با توجه به این موضوع باید با بهره گیری از اسلام، به ظرفیت های مختلف همسایه توجه کرد، رعایت حال همسایه یعنی آزار و اذیت های همسایه را تحمل کرده و با مشکلاتی که او ایجاد می‌کند بسازیم البته در کنار این موضوع باید ظرفیت فرد را در نظر گرفت و حد را نگه داشت.

 

حجت الاسلام زائری افزود: ما فکر می کنیم تکریم و رعایت حقوق همسایه یعنی راه دادن او به اتاق خواب و در اختیار قرار دادن خصوصی ترین مسائل خود به همسایه، در صورتی که چنین چیزی درست نیست البته محبت و دوستی با همسایه ها بد نیست اما باید به ظرفیت فرد توجه شده و باید به حریم ها و حدود نیز اعتقاد داشت چرا که عدم رعایت این موضوع می تواند مشکل آفرین باشد.

 

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه گفت: اگر همسایه های ما ظرفیت خوبی داشته باشند بسیاری از فعالیت ها مانند روضه ها، جشن ها و سایر اتفاقات می تواند در آپارتمان و در کنار دیگر همسایگان صورت بگیرد./1304/203/ب1

ارسال نظرات