۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۹۱۲۰۵
مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان:

اخلاص با معنویت سبب افزایش توفیق عبادت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خوزستان میزان اخلاص طلاب همراه با معنویت و تلاش برای رسیدن به مدارج عالی تر را سبب افزایش توفیق خداوند نسبت به آنها معرفی کرد و گفت: دعای خیر والدین و اساتید در حق طلاب می تواند در افزایش توفیق تأثیر گذار باشد.
حجت الاسلام مسعود بهرام پور ، مدير حوزه هاي علميه خوزستان

حجت الاسلام مسعود بهرام پور مدیر حوزه های علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، وجود اساتید توانمند و صاحب فضل در حوزه علمیه را از نخستین لوازم تکاپوی علمی خواند و ابراز داشت: الحمدالله در استان خوزستان با فضل پروردگار و هدایت های آیت الله موسوی جزایری، با هدف حفظ طلاب و جلوگیری از مهاجرت آنها، اساتید خوبی به بدنه مدارس علمیه تزریق شده است.

 

وی وجود هم مباحثه ای خوب را از دیگر لوازم تکاپوی علمی طلاب برشمرد و اظهار داشت: جلب توفیق پروردگار از دیگر لوازم تکاپو است.

 

این مقام مسؤول میزان اخلاص طلاب همراه با معنویت و تلاش برای رسیدن به مدارج عالی تر را سبب افزایش توفیق خداوند نسبت به آنها معرفی کرد و بیان داشت: دعای خیر والدین و اساتید در حق طلاب می تواند در افزایش توفیق خداوند تأثیرگذار باشد.

 

مدیر حوزه های علمیه خوزستان به تعریفی از نشاط طلبگی اشاره کرد و افزود: نشاط طلبگی در حقیقت نشاط علمی که عبارت است از این که برای طلبه درس و بحث فراهم شود که بتواند حجم درسی تعریف شده برای او را بخواند، فرا بگیرد و به خوبی برگرداند.

 

حجت الاسلام بهرام پور ادامه داد: توانمندی برای نوشتن درس ها و خلاصه نویسی که در سال جاری برنامه ریزی هایی انجام شده که طلاب کارگاه هایی با این محور داشته باشند.

 

وی به وظایف متقابل مدیران حوزه های علمیه و طلاب اشاره کرد و گفت: تأمین نیازها و امکانات علمی طلاب، تلاش برای ایجاد نظم و انضباط در حضور دانش پژوهان دینی و انجام فعالیت های کادر حوزه علمیه در زمینه های تحصیل، تهذیب و تجهیز و پشتیبانی مدارس از نظر امکانات از وظایف مدیران نسبت به طلاب است.

 

این مقام مسؤول تصریح کرد: طلاب بایستی با سخت کوشی و برقراری نظم و انضباط در فعالیت های خود، سال تحصیلی را به خوبی رقم زنند؛ یک طلبه باید بداند هر چقدر خود را تمحض در کسب علم بدهد موفق تر و ان شاءالله در کار تحصیل خواهد بود.

 

مدیر حوزه های علمیه خوزستان با تأکید براین که طلاب توجه کنند که شیطان دام های فراوانی بر سر راه آنها پهن می کند تا آنان را از تحصیل باز دارد، بیان داشت: اگر طلبه به درس خود اهمیت بدهد و فریب شیطان را نخورد استوار باشد و به آیه قرآنی «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ» گوش دهد به یقین خداوند او را مورد لطف خود قرار می دهد و رزق های «مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ» را نصیب او می کند.

 

حجت الاسلام بهرام پور طلاب را به رعایت اصل هایی در دوران طلبگی توصیه کرد و ادامه داد: طلاب به ترتیب باید برای کسب مدارج علمی تلاش، برای تهذیب نفس زحمت و به موضوع خدمت رسانی در عرصه های ترویج مباحث دینی در بستر جامعه را در دوران طلبگی رعایت کنند.

 

وی با اشاره به این که تقریبا طلاب از پایه های سه به بالا در راستای مسؤولیت های تبلیغی استفاده و مأموریت هایی به آنها داده می شود، گفت: امیدواریم همه طلاب از این موضوع استقبال کنند و خود را در معرض خدمت رسانی به جامعه قرار دهند./9453/302/ب3

ارسال نظرات