۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۹۱۲۲۹
نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

امت اسلامی در برابر جنایت‌های آل سعود سکوت نکنند/ بی‌کفایتی آل‌سعود عامل وقوع حادثه منا

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امت اسلامی نباید در برابر جنایت‌های آل سعود در منطقه سکوت کند، گفت: امروز دستان پلید آل سعود به خون های پاک هزاران انسان بی گناه در کشورهای مختلف اسلامی آلوده است.
امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت‌الاسلام سید‌ محمود جلالی، نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مدیران این شهرستان با ابراز تأسف از واقعه تلخ منا، گفت: در واقعه منا چیزی جز سوء مدیریت ندیدیم و به نظر می‌رسد این موضوع عمدی باشد و یک حادثه نوپا نیست.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: دو میلیون زائر در عربستان در مناسک حج امنیت جانی ندارند اما در اربعین امام‌حسین(ع) 20 میلیون زائر در امنیت کامل به زیارت می‌روند و این نشان دهنده بی تدبیری و بی مسؤولیتی مسؤولان حج عربستان در تأمین امنیت زائران خانه خدا است.

 

امام‌جمعه فریدونکنار با بیان این که بی‌کفایتی و ضعف مدیریت آل‌سعود این واقعه را به صورت عمد دامن زد و آل‌سعود باید پاسخگوی این جنایات باشد، تصریح کرد: سقوط جرثقیل، کشته شدن حجاج در منا، آتش‌سوزی یکی از هتل‌ها و حوادثی که در حج امسال اتفاق افتاد برای آل‌سعود ننگ است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، حج امسال را حج خونین عنوان کرد و با بیان این که هزاران نفر به‌دلیل بی‌کفایتی آل‌سعود در حج امسال کشته و زخمی شدند، گفت: در حالی که قلوب امت اسلامی داغدار این فاجعه عظیم انسانی است، متأسفانه رژیم خبیث آل سعود این فاجعه انسانی را قضا و قدر تعبیر می‌کند.

 

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به جنایات عربستان در یمن، تصریح کرد: آل‌سعود که همان آل‌یهود هستند، نیروهای مزدور خود را برای جنگ به یمن اعزام کردند و چند دانش‌آموز و دانشجوی بی‌تجربه را برای خادمی حرمین شریفین گماردند که نتیجه‌اش فاجعه روز گذشته منا بود.

 

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: مسؤولان عربستان مشغول خوش‌رقصی برای استکبار هستند و سه میلیون حاجی را رها کرده‌اند، سران کشورهای اسلامی باید علیه آل‌سعود قیام کنند، کشورهای اسلامی باید با هم متحد شوند و مدیریت حج تمتع را در دست گیرند.

 

وی با بیان این‌که حرمین شریفین اختصاص به کشور خاصی ندارد، اذعان کرد: آل‌سعود لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارند، همه اتفاقات حج امسال نشان از بی‌کفایتی سران آل‌سعود دارد، سران عربستان چشمان خود را باز کنند و از جنایاتی که در حج امسال اتفاق افتاده درس بگیرند تا در سال‌های آینده شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

 

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، آل سعود را مزدور آمریکا و صهیونیست ها در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: سیاست‌های خباثت‌آلود آل سعود تنها در جهت تأمین منافع آمریکا و صهیونیست ها در منطقه است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امت اسلامی نباید در برابر جنایت‌های آل سعود در منطقه سکوت کنند، تصریح کرد: امروز دستان پلید آل سعود به خون های پاک هزاران انسان بی گناه در کشورهای مختلف اسلامی آلوده است.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که امروز مدعیان دفاع از حقوق بشر در برابر فاجعه انسانی منا در سکوت مرگبار خود فرو رفته اند، بیان داشت: سران کشورهای اسلامی برای یک بار هم که شده باید در برابر جنایت های رژیم فاسد آل سعود به وظیفه خطیر خود عمل کنند./950/202/ب2

ارسال نظرات